عرضه گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب در مشهد/ مسوولان: هفته آینده قیمت‌ها فروکش می‌کند

مشهد- ایرنا- گوشت مرغ در فروشگاه‌ها و مراکز فرعی و حتی اصلی عرضه کننده گوشت در مشهد با قیمت‌های مختلف و بعضا فراتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، اما مسوولان مرتبط هفته آینده را زمان کاهش قیمت‌ این ماده پروتئینی عنوان کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عرضه مرغ با قیمت‌های مختلف حتی تا کیلویی ۸۰۰ هزار ریال نیز گزارش شده و البته قیمت گوشت مرغ قطعه بندی شده نیز فراتر از نرخ های اعلام شده قبلی است.

جواهری، یک رستوران‌دار در مشهد در گفت و گو با ایرنا گفت: من برای رستوران خود شینسل مرغ گرم را کیلویی یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و مرغ قطعه بندی شده را با بهای بیش از ۸۵۰ هزار ریال خریداری کرده ام.

فرماندار مشهد نیز در خصوص وضعیت عرضه مرغ با قیمت های خارج از نرخ مصوب در این کلانشهر چهار میلیون نفری به ایرنا گفت: متاسفانه در همه کشور با کمبود عرضه مرغ مواجه هستیم و قیمت ها نه فقط مشهد بلکه در همه کشور بالا رفته است.

محسن داوری افزود: البته عرضه مرغ در مراکز اصلی فروش مانند میدان استقلال مشهد به قیمت مصوب و بر اساس درجه بندی، کیلویی بین ۶۳۰ تا ۶۸۰ هزار ریال عرضه می شود.

با این حال طوسی، یک شهروند مشهدی نیز به ایرنا گفت: دیروز برای تهیه مرغ به مرکز خرید "استقلال" مراجعه نمودم که در نهایت توانستم مرغ را کیلویی ۷۲۰ هزار ریال تهیه کنم.

عرضه گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب در مشهد/ مسوولان: هفته آینده قیمت‌ها فروکش می‌کند

هفته آینده قیمت مرغ در مشهد کاهش می یابد

معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در تشریح آشفته بازار مرغ مشهد گفت: کاهش ۳۵ درصدی جوجه‌ریزی طی اسفندماه پارسال، علت کاهش عرضه گوشت مرغ گرم و افزایش آن در این استان شده است.

مجید جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان جوجه ریزی در استان خراسان رضوی به تبع سراسر کشور در ماه پایانی سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که افزایش چشمگیر هزینه های تولید نیز در افزایش قیمت این ماده پروتئینی تاثیر بسزایی دارد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این استان مشکل تامین مرغ نداریم و روزانه ۴۰۰ تن عرضه گوشت مرغ گرم در بازار ثبت می‌شود، اما مشکل اصلی بالا بودن قیمت مرغ در استانهای دیگر از جمله تهران و البته ارسال مرغ تولیدی توسط مرغداران به تهران و سایر استانهاست.

وی بیان کرد: جبران کمبود مقطعی از طریق عرضه مرغ منجمد در بازار مدیریت می شود و طی هفته آینده مشکل تامین مرغ از طریق شمال کشور حل خواهد شد.

خبرنگاران ایرنا، ضمن رصد مشکلات و افزایش هزینه ها در زنجیره تولید و توزیع مرغ، وعده مسوولان برای کاهش قیمت این کالای پروتئینی پرطرفدار طی هفته آینده را پیگیری خواهند نمود اما آنچه مشهود است اینکه برخلاف اعلام مسوولان حتی مراکز اصلی فروش نیز فروش این کالا طبق نرخ مصوب را رعایت نمی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha