مرکز آمار: نرخ بیکاری ۱۴۰۱ در استان سمنان به ۵.۷ درصد کاهش یافت

تهران- ایرنا- پس از اینکه آیت الله رئیسی در دیدار شب گذشته با جمعی از علما، از کاهش نرخ بیکاری به حدود ۵ درصد در برخی استان‌ها خبر داد، برخی رسانه‌ها، نرخ اعلام شده را مخدوش خواندند. این در حالی است که آخرین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در سال گذشته، نرخ بیکاری در استان سمنان به ۵.۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، پس از اینکه آیت الله رئیسی در دیدار شب گذشته با جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و نخبگان جوان حوزه‌های علمیه، از رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری به حدود ۵ درصد در برخی استان‌ها خبر داد، برخی رسانه‌ها با زیر سوال بردن آمار رئیس جمهور، نرخ اعلام شده را مخدوش خواندند. این در حالی است که آخرین گزارش مرکز آمار از وضعیت اشتغال و بیکاری کشور نشان می‌دهد در سال گذشته، نرخ بیکاری در استان سمنان به ۵.۷ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این نرخ بیکاری برخی دیگر از استان‌ها نیز در محدوده ۶ و ۷ درصدی قرار گرفته است. طبق گزارش مرکز آمار، استان ایلام با ۶.۸ درصد، خراسان جنوبی و بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با ۷.۳ درصد، خراسان شمالی با ۷.۵ درصد، قزوین با ۷.۷ درصد و مازندران با ۷.۸ درصد از دیگر استان‌هایی بودند که نرخ بیکاری آنها بسیار پایین‌تر از میانگین کشور قرار گرفته است.

این دستاورد ناشی از اقدامات مختلف دولت در رونق تولید و اشتغالزایی از جمله احیای بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل بوده است.

مرکز آمار: نرخ بیکاری ۱۴۰۱ در استان سمنان به ۵.۷ درصد کاهش یافت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha