۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85086679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه تحقیقات از خانواده بایدن/ آیا مسیر انتخابات ۲۰۲۴ تغییر می‌کند؟

تهران- ایرنا- رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت بررسی سوابق مالی خانواده جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نشان می‌دهد که احتمالا ۶ عضو دیگر در سود «طرح‌های تجاری» خانوادگی شریک بوده‌اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه خبری فاکس نیوز، جیمز کامر نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی و رییس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به همراه اعضای این کمیته از جمله مارجوری تیلور-گرین قانونگذار جمهوری‌خواه ایالت جورجیا به منظور مشاهده سوابق مالی مربوط به خانواده رییس جمهور آمریکا و همکاری‌های تجاری آن در گذشته به عنوان بخشی از روند تحقیقات خود در محل وزارت خزانه داری آمریکا دیدار کردند.

کامر در اظهاراتی در این خصوص گفت: هزاران صفحه از سوابق مالی مربوط به خانواده بایدن، شرکت‌ها و طرح‌های تجاری شرکای آن‌ها در اختیار اعضای کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان قرار گرفت.

وی پس از بررسی اسناد مذکور اعلام کرد که این هیات ۶ عضو دیگر از خانواده بایدن را که احتمالا از تجارت‌های در دست بررسی این خانواده سهم برده‌اند را شناسایی کرده است. این نتیجه، تعداد افرادی که در سودهای مالی این معاملات سهیم بودند را به ۹ نفر می‌رساند.

به گفته این نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی، روند تحقیقات برای بررسی احتمال مشارکت عوامل خارجی و اینکه آیا خطری امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند، ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بررسی سوابق مالی خانواده بایدن پس از آن صورت گرفت که ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا به کامر اعلام کرد که این وزارتخانه اجازه دسترسی دوربینی به گزارش‌های مربوط به فعالیت مشکوک هانتر بایدن و معاملات تجاری خارجی خانواده بایدن را به کمیته نظارت می‌دهد.

به گزارش فاکس نیوز، طبق سوابق مالی خواسته شده توسط کمیته نظارت مجلس نمایندگان، اعضای خانواده بایدن بیش از یک میلیون دلار از حساب‌های مربوط به راب واکر شریک تجاری هانتر بایدن و همچنین سرمایه‌گذاری‌های تجاری چینی آن‌ها در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) دریافت کرده‌اند.

یک سخنگوی تیم حقوقی هانتر بایدن، ماه گذشته با تایید این پرداخت‌ها تصریح کرد که این حساب‌ها تنها متعلق به سه نفر است: هانتر، عموی او و هالی (همسر پسر بایدن که سال ۲۰۱۵ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت).

این گزارش می‌افزاید:‌ در سال ۲۰۲۰ بود که تحقیقات فدرال در مورد «امور مالیاتی» هانتر بایدن پسر جو بایدن رییس جمهور آمریکا همزمان با گزارش‌ها از فعالیت مشکوک در مورد منابع مالی از «چین و کشورهای خارجی دیگر» آغاز شد.

به گزارش ایرنا، تحقیق در مورد خانواده بایدن و معاملات تجاری آنها در کانون توجه جمهوری خواهان قرار دارد.

جمهوری خواهان پس از به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۳، یک رویارویی با کاخ سفید را آغاز کرده اند و هدف آنها امور خانواده جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا است. این تحقیقات می تواند مسیر رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را مشخص کند.

بر اساس گزارشی که واشنگتن پست در اکتبر ۲۰۲۲ منتشر کرد، با وجود اینکه بازرسان فدرال معتقدند شواهد کافی برای متهم کردن هانتر بایدن به جرایم مالیاتی و اتهامات مربوط به جعل اسناد مربوط به خرید اسلحه در سال ۲۰۱۸ جمع‌آوری کرده‌اند اما هنوز هیچ اتهامی برای هانتر مطرح نشده است.

در پی کشف اسناد محرمانه در منزل و محل کار جو بایدن در دیماه ۱۴۰۱، تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا نیز از پلیس فدرال درخواست کرد که خانه هانتر بایدن پسر رئیس جمهور را نیز برای یافتن اسناد محرمانه احتمالی جستجو کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha