۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85081546
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ طرح کسب و کار و فن‌آفرینی به هفدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی رسید

اصفهان - ایرنا - دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: حدود ۵۰۰ طرح کسب و کار و فن‌آفرینی از سراسر کشور به دبیرخانه هفدهمین دوره این جشنواره رسید که برترین آنها پس از گذراندن مراحل داوری در ۲۱ اردیبهشت امسال معرفی می‌شود.

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ امسال مقارن با ایام بزرگداشت دانشمند بزرگ جهان اسلام شیخ بهایی و روز ملی کارآفرینی در اصفهان برگزار خواهد شد.

عبدالرضا کبیری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره ملی شیخ بهایی دارای ۲ بخش مسابقه‌ای "طراحان کسب و کار" و "فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری" است که از میان طرح‌های دریافت شده تاکنون ۱۱ طرح مربوط به بخش نخست و ۱۴ طرح مربوط به بخش دوم به مرحله نهایی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی داوری طرح‌ها در هفته نخست اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: در بخش مسابقه‌ای طراحان کسب و کار، امتیاز ویژه‌ای برای توانایی تجاری سازی در نظر گرفته شده است.

کبیری به بخش‌های غیرمسابقه‌ای جشنواره ملی شیخ بهایی نیز اشاره و اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری، نمایشگاه و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این بخش است.

وی با تاکید بر تقویت بخش فرصت‌های سرمایه گذاری در جشنواره امسال گفت: ۲ نشست تخصصی با حضور سرمایه‌گذاران مختلف بویژه از صنایع بزرگ استان و کشور در جشنواره برگزار می شود و طرح‌های مُنتخب و برتر کسب و کار و فن‌آفرینی به این سرمایه‌گذاران معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی یک کارشناس حوزه کارآفرینی از کشور پرتغال در جشنواره نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد است، خاطرنشان کرد: یک کارگاه تخصصی نیز در باره روش‌های ورود به بازارهای بین‌المللی با حضور این متخصص برگزار خواهد شد.

کبیری با بیان تشکیل نشست‌های تخصصی در باره مسائل مختلف مانند فناوری‌های روز، فولاد سبز و هوش مصنوعی در این رویداد گفت: جایزه ویژه مدیریت شهری با همکاری شهرداری و شورای شهر اصفهان نیز به سه طرح برتر در این حوزه اعطا می‌شود.

وی افزود: جوایز در نظر گرفته شده از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در هفدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری یافته است و جایزه فناوری صنعت ساز "محمود شیخ زین‌الدین" نیز مانند سال‌های گذشته اعطا می شود و در حال مذاکره با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای افزایش سقف این جایزه هستیم.

این جایزه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره محمود شیخ زین‌الدین و خدمات وی به برترین صاحبان طرح‌های فناورانه‌ای که طرح آنها به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن، خط تولید و یا کارخانه در مناطق صنعتی ایجاد شده است، اعطا خواهد شد.

کبیری گفت: علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره ملی شیخ بهایی مراجعه و ثبت نام کنند.

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بعنوان نخستین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینانه کشور توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

از آنجا که شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی مُتخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام باعث ایجاد خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران بود برای گرامیداشت یاد او، این جشنواره به اسم ‘شیخ ‌بهایی’ نامگذاری شده است.

سوم اردیبهشت ماه هر سال، روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار نامیده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha