۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85081203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نجات ۲ کوهنورد تهرانی در ارتفاعات تفتان

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85081203
نجات ۲ کوهنورد تهرانی در ارتفاعات تفتان

زاهدان- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۲ کوهنورد تهرانی که در راه صعود به قله تفتان دچار مصدومیت شده بودند به همت امدادگران کوهستان تفتان نجات یافتند.

جلال هاشم زهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲ کوهنورد تهرانی که قصد صعود به قله تفتان را داشتند در مسیر صعود دچار ارتفاع زدگی و مسمومیت با گاز گوگرد شدند که با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان پایگاه یادمان نجاتگر علی محبی جمعیت هلال احمرخاش از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی بیان کرد: این ۲ کوهنورد که با گروه صعود کننده بودند یکی در مسیر صعود دچار ارتفاع زدگی خفیف شده ولی بدون توجه به مسیر ادامه می‌دهد و هر چه ارتفاع بیشتر می‌شود حال وی بدتر شده و در نقطه آخر از حال می‌رود که توسط هم گروهی ها مصدوم به ارتفاع پایین دست منتقل می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: نفر دوم کنار دهانه قله آتشفشانی با استنشاق گاز گوگرد و عدم رعایت فاصله و بر اثر سرعت بالای باد یکباره تمام گاز گوگرد بر روی ایشان رفته و حالت خفگی و مسمومیت پیدا می‌کند.

وی افزود: تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان خاش پس از یک عملیات ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه‌ای این ۲ مصدوم را در ارتفاعات تفتان نجات دادند.

هاشم زهی اظهارداشت: به دلیل نامناسب و باریکه بودن مسیر صعود عملیات امدادرسانی تا زمان انتقال مصدومان به محل اردوگاه دره گل ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه به طول انجامید.

کوه تفتان تنها کوه آتشفشانی نیمه فعال در کشور است که با بیش از چهار هزار متر ارتفاع بلندترین قله در جنوب شرقی ایران محسوب می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان برای فتح آن به سیستان و بلوچستان مسافرت می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha