۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85079812
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های نظامی-امنیتی تاکید کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس ‌کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه نظامی و امنیتی تاکید کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران اسلام‌آباد و ژنرال «ساحر شمشاد میرزا» امروز در ملاقاتی آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان را بررسی کردند.

در این دیدار برخی از مقامات مقر ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان و همچنین سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان نیز حضور داشتند.

سفیر ایران در این دیدار آمادگی ایران را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با پاکستان در حوزه‌های نظامی، دفاعی، امنیتی و آموزشی اعلام کرد.

رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش پاکستان اهمیت بالایی به روابط با کشور دوست و همسایه ایران قائل است و مصمم به توسعه همکاری‌های فی مابین می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم تهران و اسلام‌آباد برای صلح و ثبات منطقه‌ای، نسبت به تحولات اخیر در روابط ایران و عربستان ابراز خرسندی کرد.

ژنرال ساحر شمشاد از تلاش‌های سفیر ایران در پاکستان در راستای ارتقای سطح روابط دوجانبه به ویژه رشد قابل توجه مناسبات میان نیروهای مسلح دو کشور همسایه در طول دوران ماموریت وی قدردانی کرد.

طرفین وضعیت امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان را رضایتبخش دانسته و بر تاثیر فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی در کمک به توسعه مناطق مرزی و همچنین تقویت مراودات اقتصادی و تجاری میان دو کشور همسایه تاکید کردند.

نشست امروز بخشی از دیدارهای خداحافظی سفیر کشورمان در پایان ماموریت وی در پاکستان محسوب می‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اواسط دیماه سال گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان انتصاب وی را تبریک گفت و بر عزم ایران برای توسعه همکاری‌ها با پاکستان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha