پارسال مجوز ایجاد ۲۰۱ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای در خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره آموزشگاه‌های آزاد اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان شمالی گفت: سال گذشته مجوز راه‌اندای ۲۰۱ آموزشگاه جدید در استان صادر شد که امید می رود گامی برای توسعه مهارت آموزی در این مکان ها باشد.

علی ناصری مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شمار مجوزهای صادر شده در سال گذشته بیش از شمار مجموع آموزشگاه‌های فعال در استان است اظهار کرد: شمار این آموزشگاه از ۱۷۴ مورد ابتدای سال گذشته به ۳۷۵ مورد در پایان سال رسید.

وی افزود: تسریع در صدور مجوزها در راستای تسهیل در اشتغال زایی و مهارت آموزی در جامعه اتفاق افتاده است.

رییس اداره آموزشگاه‌های آزاد اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: این آموزشگاه ها در رشته های مختلف از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، رایانه و معماری هنرجو می پذیرند.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۴۶ حرفه در آموزشگاه های آزاد استان فعال است افزود: سال گذشته ایجاد ۲۰۰ نفر اشتغال در این آموزشگاه ها تعهد شده بود اما برای ۲۰۵ نفر شغل ایجاد شد.

تحقق ۱۲۷ درصدی تعهد آموزش

ناصری مقدم در ادامه یادآور شد: همچنین پارسال ارائه آموزش به میزان یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۲۵۶ نفر ساعت در آموزشگاه های آزاد استان تعهد شده بود که ۱۲۷ درصد اهداف سالانه محقق شد.

رییس اداره آموزشگاه‌های آزاد اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان شمالی، نبود مهارت تکنسین ها و کارگران را از نگرانی های بخش ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: آمار حوادث ساختمانی در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری که ناآشنایی کارگران با امور فنی و ایمنی در این موضوع بی ربط نیست.

وی با اشاره به نقش آموزش های مهارتی در حل مشکل بیکاری در جامعه تصریح کرد: نیروی انسانی ماهر، مولفه اصلی و تاثیرگذار در امر تولید است و تربیت نیروی ماهر ابرچالش کشور یعنی بیکاری را کاهش می دهد.

اکنون ۹۰۰ مربی رسمی و پیمانی، مربی آموزشگاه آزاد، مربی محیط کار واقعی، مربی در مراکز جوار و مربی بین کارگاهی با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی همکاری می کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha