روز قدس نماد بیداری ملت‌های آزادیخواه و مسلمان جهان است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: روز قدس متعلق به تمام مسلمانان جهان و به عنوان ابتکار و یادگار ارزشمند امام راحل نمادی برای بیداری تمام ملت‌های آزادیخواه و مسلمان جهان برای رهایی از ظلم و استبداد و استکبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی قصرشیرین در محل دفتر امام جمعه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمان و تسلیت ایام شهادت امیر المومنین علی (ع) با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، افزود: اقدام و ابتکار حضرت امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس نشان داد که ملت های مطلوم در دنیا تنها نیستند و ظلم و استکبار و استبداد نیز پایانی جز نابودی و فنا ندارد.

وی اظهار کرد: همه وظیفه داریم در شرایطی که رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی به پایان عمر خود نزدیک شده با یک راهپیمایی از قیام ملت فلسطین با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت همه جانبه خود را اعلام کنیم.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ و ترویج مسایل دینی و تلاش برای جذب جوانان به مساجد برای مقابله با توطئه های دشمن گفت: آموزش و پرورش در این خصوص رسالت سنگینی دارد و باید از فرصت باقی مانده تا پایان سال تحصیلی و همچنین با توجه به فیوضات ماه مبارک رمضان در سطح مدارس روشنگری لازم را به عمل آوریم.

حجت الاسلام صالحی با بزرگداشت یاد شهدا و اهمیت زنده نگه داشتن نام شهدا بر تسریع در روند ساخت یادمان شهدای قصرشیرین تاکید کرد و خواستار همکاری همه دستگاه ها و متولیان در راستای تکمیل این یادمان شد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز با قبولی طاعات همه روزه داران و تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، گفت: روز قدس امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اکنون که به فضل الهی استوانه های رژیم صهیونیستی به لرزه درآمده است ما نیز وظیفه داریم با یک جوش و خروش و هیجان، راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار کنیم.

«محمد حیدری» در ادامه خواستار حضور فعال همه ادارات و متولیان فرهنگی برای شرکت در آیین صعود سراسری سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز شد و افزود: ما علاوه بر فراهم کردن زمینه حضور زائران شهرستان در این آیین معنوی باید شرایط را برای اسکان پنج هزار نفر از شرکت کنندگان در این مراسم معنوی ایجاد کنیم.

او در ادامه با اشاره به تاکید شعار سال گفت: در بحث تحقق شعار سال و رونق تولید در شهرستان مرزی قصرشیرین ما باید از ظرفیت های بزرگ کشاورزی و شیلات و منابع آبی منطقه در راستای محقق شدن این مهم تلاش کنیم و ادارات و تولیدکنندگان پای کار بیایند چون ما باید عملگرا باشیم و با برنامه های آموزشی و ترویجی و نظارت تلاش کنیم که این ظرفیت را به کار ببندیم.

وی همچنین با اشاره به وجود چالش ها و آسیب های فرهنگی و تنوع مذهبی و فرهنگی و بافت روستایی در شهرستان قصرشیرین گفت: آسیب های فرهنگی در صورتی که راهکار مناسب برای آن اتخاذ نشود به دیگر حوزه ها نیز تسری پیدا می کند از این رو نیاز است شورای فرهنگ عمومی با یک برنامه ریزی مدون و با یک سیاست اصولی برای چالش های منطقه با اتخاذ تدابیر و برنامه فرهنگسازی داشته باشد.

پیگیری نامگذاری بسیتم فروردین ماه سالروز آزاد سازی قصرشیرین به عنوان روز قصرشیرین، تعیین مسیر راهپیمایی روز قدس، برنامه ریزی برگزاری نماز عید سعید فطر، پیگری پارک بانوان، پارک شهدای جهاد کشاورزی و بوستان نرگس از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه ۲۵ فروردین ماه ساعت ۱۱:۳۰صبح از محل میدان مرزبانی تا میدان مهدیه با حضور مردم مومن و روزه دار شهرستان قصرشیرین برگزار می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha