۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85077641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ پرونده قصاص درزندان های البرز منجر به رضایت شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبر: 85077641
۲۰ پرونده قصاص درزندان های البرز منجر به رضایت شد

کرج - ایرنا - مدیرکل زندان های البرز گفت: با تلاش مددکاران و مسوولان اداره کل زندان های این استان ، ۲۰ پرونده قصاص نفس طی سال گذشته با دعوت از اولیای دم منجر به اخذ رضایت شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، علی چهارمحالی اظهار کرد : از مجموع این پرونده ها ۱۲ پرونده به صورت قطعی و هشت پرونده به صورت مشروط منجر به رضایت اولیای دم شده است.
وی با اشاره به موقعیت‌هایی که منجر به وقوع قتل می‌شود اظهار کرد: در بیشتر مواقع عدم کنترل خشم، غرور بیش از حد، عدم تفکر، فشارهای روحی و روانی، اختلافات خانوادگی، کینه ورزی و غیره منجر به وقوع قتل می‌شود که این امر باید در سطح جامعه و به صورت گسترده آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم هدف از قصاص حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل ذکر شده، اما در قرآن توصیه به گذشت و بخشش نیز مد نظر قرار گرفته است، لذا مددکاران و مسئولان زندان‌ها در این پرونده‌ها با در نظر گرفتن حق و حقوق خانواده مقتول اقدام به ایجاد صلح و سازش می‌کنند.
چهارمحالی افزود: بخشش فرد قاتل بسیار دشوار است و گاهی مددکاران چندین سال برای اخذ رضایت در یک پرونده تلاش می‌کنند و این تلاش گاه تا پای چوبه دار ادامه دارد و خانواده مقتول به سختی اما با مناعت طبع حاضر به بخشش می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha