۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85076789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد نانوایی‌های تولید نان کامل در استان مرکزی به ۷۰ واحد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تعداد نانوایی‌های تولید نان کامل (نان سبوس‌دار) در این استان به ۷۰ واحد افزایش یافت.

«غلامرضا ملکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۵۶ نانوایی تولید نان کامل تا پایان سال گذشته در استان مرکزی فعالیت داشتند که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۴ نانوایی دیگر به تعداد این نانوایی‌ها افزوده شد.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۷۲ واحد نانوایی در استان مرکزی وجود دارد که ماهانه حدود ۱۲ هزار تن آرد در این واحدها مصرف می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: ۲۰۰ تن آرد ماهانه برای تولید نان کامل در این نانوایی‌ها مصرف می‌شود و این استان در زمینه عرضه آرد یارانه‌ای با بیشترین سبوس و به صورت استاندارد و بهداشتی برای مصرف افراد جامعه و پراکنش مناسب این نوع از نان در بیشتر شهرستان‌ها، از استان‌های پیش‌رو در کشور به شمار می‌رود.

ملکی، افزایش کیفیت آرد استان مرکزی را از برنامه‌های اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌هزار و ۴۰۰ تن گندم در راستای اختلاط با گندم تولیدی استان مرکزی، وارد شده‌است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که ۱.۲ درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha