بازگشت آرامش به جاده‌های مازندران/ تردد روان خودروها در محورهای ارتباطی

ساری- ایرنا- با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران و گردشگران به مقصد که با تخلیه بار ترافیکی نیز همراه بود، آرامش نسبی به جاده‌ها و محورهای ارتباطی این استان بازگشته است.

رییس پلیس راه مازندران عصر پنجشنبه با اشاره به تخلیه بار ترافیکی ناشی از بازگشت مسافران و گردشگران نوروزی، وضعیت ترافیک خودرو در هر سه محور ارتباطی این استان را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون ترددخودروها در محورهای چالوس، آزاد راه تهران - شمال، هراز و فیروزکوه در هر ۲ مسیر رفت و برگشت عادی و روان در جریان است.

در تعطیلات نوروز امسال ۲۰ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت مسافران در مازندران ثبت شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. ر تعطیلات نوروز پارسال حدود ۱۵ میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده بود.

وی با اشاره به تردد بیش از ۳۸ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، گفـت: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، با اشار به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر عبور موج کم ارتفاع از شامگاه پنجشنبه که با افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران نیز همراه است، به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد هنگام تردد در محورهای کوهستانی و ارتفاعات جوانب احتیاط را رعایت و با صبر و حوصله رانندگی کنند.

سرهنگ جهان‌تاب، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادف رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی در این استان اعلام کرد و از مسافران خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha