۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبر: 85077509
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طوفان مازندران را درنوردید/ قطعی برق برخی مناطق استان

ساری- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به وقوع طوفان و باد شدید شب گذشته و قطعی برق در برخی نقاط این استان گفت: اکنون گروه های ارزیابی در شهرستان های مختلف در حال بررسی میزان خسارت به وجود آمده ناشی از وقوع این بلیه طبیعی هستند.

حسینعلی محمدی شیرکلایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که، طوفانی با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت شب گذشته بیشتر مناطق استان را درگیر کرد، افزود: وزش باد که از عصر روز شنبه از سمت مناطق غرب مازندران شروع شد به تدریج تمامی اوج گرفت و شب گذشته نقاط مختلف استان را در برگرفت.

این مقام مسوول اضافه کرد: طوفان باعث قطع برق در مناطق شهری و روستایی رامسر، چالوس، نوشهر، بابلسر، نکا، ساری و بهشهر شد که با تلاش نیروهای مربوطه برق برخی مناطق یاد شده وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در خصوص میزان دقیق خسارت های وارده ناشی از طوفان و باد شدید گفت: هم اکنون کارشناسان بحران در حال ارزیابی و جمع بندی خسارت‌های احتمالی هستند.

وی اظهار داشت : براساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران حداکثر سرعت وزش باد شب گذشته مربوط به شهرستان نوشهر با ۸۶ کیلومتر برساعت بود.

طوفان مازندران را درنوردید/ قطعی برق برخی مناطق استان

اداره کل هواشناسی مازندران روز گذشته هشدار سطح زرد اعلام کرد که در این اطلاعیه علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های امدادی و خدمات رسان، به کشاورزان نیز توصیه شده است نسبت به بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج در طی این مدت اقدام کنند. هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه صبحگاهی و از شب با وزش باد شدید موقتی و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیمه ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و در بعضی ساعات با افزایش ابر بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با بارش پراکنده باران همراه خود بود. شرایط جوی مازندران در روز سه‌ شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما بویژه در ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید و از شامگاه پنجشنبه در ارتفاعات نیمه غربی ابری با بارندگی پیش بینی شده است.

هواشناسی برای روز جمعه نیز آسمانی نیمه ابری همراه با کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید و در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است. داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۳.۴ و ایزدشهر نور با ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha