عملکرد مطلوب در طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان شرط ابقای فرمانداران شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، عملکرد مطلوب در طرح نهضت ملی مسکن استان را شرط ابقای فرمانداران دانست و گفت: موضوع مسکن یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت بوده و چنانچه فرماندار و یا متولیان این امر نتوانند در این حوزه انتظارها را برآورده کنند، برکنار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای مسکن هرمزگان افزود: احداث طرح‌های مسکن باید سرعت بیشتری بگیرد و در این راستا فرماندار، معاون عمرانی فرماندار و رییس اداره راه و شهرسازی‌ شهرستان‌هایی که عملکرد مناسبی در حوزه مسکن نداشته باشند، تغییر خواهند کرد.

وی بیان کرد: در صورت امکان تا پایان آبانماه امسال باید اجرای همه ۵۰ هزار واحد مسکن تکلیفی هرمزگان آغاز شود تا بتوان در زمان مقرر آن‌ها را تحویل مردم داد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: پروانه‌های ساختمانی در بندرعباس حداکثر ۴۵ روزه صادر می‌شود اما متاسفانه این امر در شهرستان‌ها حتی تا ۶ ماه نیز به طول می‌انجامد که لازم است این مساله تسهیل شود.

دوستی، یکی از عوامل کندشدن کارها در طرح نهضت ملی مسکن را اطاله‌ی صدور پروانه‌های ساختمانی دانست که گاهی تا ۶ ماه هم طول می‌کشد و ادامه داد: دولت زمین رایگان برای احداث مسکن تخصیص داده است اما برخی‌ها با وجود چندین بار اطلاع‌رسانی، آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را پرداخت نمی‌کنند که این امر موجب تضییع حقوق سایر متقاضیان می‌شود.

رییس شورای مسکن هرمزگان اظهار کرد: بنابراین با نظارت فرمانداران باید کسانی که اهتمامی نسبت به پرداخت آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن ندارند از طرح حذف شوند تا این ظرفیت در اختیار سایر افراد قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ هیچ کس حق ندارد در برابر پرداخت دیون بانکی مقاومت ایجاد کند، چرا که اقساط تسهیلات، پول مردم است.

دوستی اشاره کرد: این سرمایه در شبکه بانکی به امانت گذاشته شده و دریافت‌کنندگان تسهیلات باید نسبت به بازپرداخت آن‌ها حساسیت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha