۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۰
کد خبر: 85070603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محدودیت فضای آموزشی، بهداشتی و آب شرب سه مشکل اساسی شهرستان اردکان است

یزد - ایرنا- امام جمعه اردکان گفت: این شهرستان به دلیل مهاجرپذیری همواره با کمبود فضای آموزشی و مدرسه، محدودیت آب آشامیدنی و فضای بهداشت و درمان مواجه است و تامین این نیازها مهمترین مطالبه شهروندان اردکان از مسئولان استان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، جمعه شب در نشست استاندار یزد با جمعی از اقشار مختلف و فرهیختگان شهرستان اردکان ، افزود: محدودیت های این شهرستان در زمینه خدمات نامناسب اورژانس و مدارس شیفتی و تشکیل کلاس درس در حیاط مدرسه به گونه ای است که خدمات مسئولان به چشم نمی آید.

امام جمعه اردکان افزود: هم اکنون در این شهرستان ۱۸ مدرسه نیمه تمام وجود دارد که همچنان بلاتکلیف است و ساخت برخی از آنها توسط صنایع شروع شده ولی به اتمام نرسیده است و از الان باید برای اول مهر برنامه ریزی شود تا مشکل فضای آموزشی شهرستان حل شود .

شاکر افزود: بر خلاف تبلیغاتی که در فضای مجازی و رسانه ها عنوان می شود که اردکان ثروتمندترین شهر ایران است، هنوز این شهرستان از کمبود برخی زیرساخت های اولیه رنج می برد و با مشکلات اساسی مواجه است .

محدودیت فضای آموزشی، بهداشتی و آب شرب سه مشکل اساسی شهرستان اردکان است

فرماندار شهرستان اردکان نیز در این نشست گفت: اردکان را به عنوان یونان کوچک و شهری فرهنگی می شناسند اما ریل گذاری اشتباه به سمت صنایع آلاینده باعث شد این شهر به شهری کارگری آلوده تبدیل شود.

حسین سبزیان اظهار داشت : در برنامه های افق یزد نوین که با ابتکار استاندار تدوین شده است، صنایع کم آبخواه و همچنین پاک دیده شده و کشاورزی و دیگر ظرفتی‌های شهر منظور شده و امیدواریم با این اقدامات شاهد بازگشت اردکان به سمت شهر فرهنگی باشیم .

محدودیت فضای آموزشی، بهداشتی و آب شرب سه مشکل اساسی شهرستان اردکان است

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استانی یزد نیز در این نشست گفت: اردکان از شهرستان‌های دارای بیشترین مصوبه از لحاط عنوان و اعتبار در این سفر دولت است و ۸۳۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف برای این شهرستان مصوب شده است.

محمود زارع رشکوییه افزود: بسیاری از این مصوبات سفر سال‌ها مورد درخواست و مطالبه مردم این شهرستان بوده و در دولت مردمی سیزدهم و با پیگیری استاندار یزد به سرانجام رسیده است که اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به جاده چوپانان به اردکان که ۳۰ کیلومتر آن افتتاح شد یکی از این پروژه ها است.

وی ادامه داد: برای اولین مرتبه، استان یزد موفق شد از اعتبارات ایمیدرو و نفت برخوردار شود و ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل جاده یزد طبس و همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای درمان و سلامت نیز تخصیص یافت .

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد گفت: تا امروز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد و در مورد مصوبات شهرستان اردکان بیش از ۷۲ درصد اعتبارات جذب و محقق شده است و بر اساس زمان بندی سال ۱۴۰۰ تمامی تعهدات برنامه و بودجه و سازمان‌ها که همه به صورت نقدی بود، به استان اختصاص یافت و قبل از اتمام سال مالی هزینه شد .

زارع رشکوییه در مورد مصوبات سفر استاندار یزد به شهرستان اردکان نیز گفت: استاندار یزد جمعه های کاری را از ابتدای مسئولیت خود اجرا کرد و تا امروز چهل سفر به اتفاق مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهرستان ها و محلات مختلف استان انجام شده است .

وی ادامه داد: استاندار یزد دو سفر ویژه به اردکان ، یک سفر به خرانق و یک سفر هم به اردکان و حاجی آباد زرین با حضور مدیران کل انجام داده است و در مورد مصوبات خرانق بیش از 70 درصد اجرایی شد و برای حاجی آباد زرین نیز که مردم سالها درخواست بازسازی جاده داشتند، از 40 کیلومتر این طرح بیش از ۱۵ کیلومتر بازسازی و افتتاح شد و امسال نیز ۵۴ میلیارد تومان قرارداد بسته شد تا اصلاحات جاده انجام شود.

زارع اظهار داشت: در خصوص درخواست مردم برای تکمیل مدارس نیمه تمام مدارس و توسعه بهداشت و درمان نیز در شهر اردکان و روستاهای عقدا و خرانق استفاده از ظرفیت مسئولبت اجتماعی معادن و صنایع دنبال خواهد شد تا برای بیمارستان و مرکز بهداشتی هزینه شود ، مبالغی نیز در این زمینه برای شهرستان اردکان جذب و هزینه شده و همچنان پیگیری خواهد شد.

در این دیدار 13 نفر از اقشار مختلف مردم و نمایندگان گروه‌های مختلف شهرستان اردکان درخواست ها و مطالبات خود را بیان کردند و از طرف مهران فاطمی استاندار یزد به آنان پاسخ داده شد.

همچنین استاندار در حاشیه این مراسم از موزه مفاخر شهرستان اردکان بازدید کرد.

محدودیت فضای آموزشی، بهداشتی و آب شرب سه مشکل اساسی شهرستان اردکان است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha