۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1027
کد خبر: 85069640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع‌آوری و ارسال اقلام فرهنگی برای کودکان و نوجوانان خوی

تهران- ایرنا- انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، همزمان با فرارسیدن سال نو برای تغییر فضا و ایجاد نشاط و امید در کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از زلزله خوی، با مشارکت «انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان» و «شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی»، نسبت به جمع‌آوری، ارسال و توزیع اقلام فرهنگی اقدام کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، هدایای تهیه‌شده برای کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده خوی شامل بیش از ٢ هزار جلد کتاب و تعدادی اسباب‌بازی، نوشت‌افزار و اقلام فرهنگی است که از طریق اعلام فراخوان این انجمن در بهمن‌ماه سال ١۴٠١ جمع‌آوری شده بود.

بسته‌های فرهنگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، هشتم فروردین ١۴٠٢ توسط حسین قربانزاده خیاوی عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در آذربایجان غربی به دست کودکان و نوجوانان خوی رسید.

این امداد فرهنگی از منطقه پِرِه، محل اصلی زلزلهٔ خوی و گردهمایی کودکان و نوجوانان در کانکس بزرگی که به عنوان کتابخانه از آن بهره‌برداری می‌شود، انجام شد.

این اقدام با همکاری سولماز صادق‌زاده نصرآبادی مربی و قصه‌گوی کودک و ندا حقیقی معلم ساکن خوی، اجرای نمایش خلاق با استفاده از عروسک‌های اهدایی، شعرخوانی، خوانش بخش‌هایی از کتاب‌های اهدایی توسط کودکان و گفت‌وگو و پرسش و پاسخ نوجوانان همراه بود.

انتشارات «نارنگی» و «هرمس» و نویسندگان بسیاری که آثار خود را با امضا و پیام برای کودکان و نوجوانان همراه کرده بودند نیز در این فعالیت فرهنگی خیرخواهانه با انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مشارکت داشته‌اند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پیش از این در فراخوان جذب اقلام فرهنگی برای کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از زلزله خوی اعلام کرده بود، اگر چه در پی هر رویداد تلخ و حادثه پیش‌بینی نشده، رفع نیازهای اضطراری و احتیاجات اولیه و حیاتی، در اولویت قرار دارد، اما توجه به آسیب‌های روحی و روانی و تألمات ناشی از حادثه به ویژه برای کودکان و نوجوانان، از ضروریاتی است که بر عهده‌ی نهادهای فرهنگی است و بعد از استقرار نسبی آسیب‌دیدگان قابل انجام و تاثیرگذار خواهد بود.

زلزله‌ ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی، هشتم بهمن ١۴٠١ به وقوع پیوست و علاوه بر ورود آسیب جانی و مالی و روحی به عده‌ای از هموطنان، سبب تألم و تأثر همگان و آسیب‌دیدن شمار قابل توجهی از کودکان و نوجوانان شد.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha