نماینده مجلس: کاهش تورم نیازمند تقویت پیمان‌های پولی است

تهران - ایرنا - نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش تورم نیازمند و مستلزم کاهش تاثیرپذیری اقتصاد کشور از دلار است و ما می‌توانیم با امضای پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه این مسئله را محقق سازیم.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کاهش تورم مستلزم کاهش تاثیر پذیری اقتصاد کشور از دلار است.

وی افزود: ما می توانیم با امضای پیمان های پولی دوجانبه و چند جانبه با کشورهای مختلف و شرکای تجاری خود، تاثیر دلار بر اقتصاد کشور را کاهش دهیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس اظهار داشت: پول واحد شانگهای و مواردی از این دست می تواند تاثیر دلار را بر اقتصاد کشورمان کاهش دهد و با کاهش هزینه‌ها موجب رونق اقتصادی بیشتر شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تولید و ایجاد رشد و رونق در این حوزه می توانیم تاثیر زیادی را بر رشد اقتصادی جامعه و در نتیجه آن کاهش تورم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با رشد تولید، شاهد رونق اشتغال خواهیم بود، افزود: از این مسیر می توان عرضه و تقاضای کالاها را نیز مدیریت کرد.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در ابتدای سال جدید، سال ۱۴۰۲ را به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha