امکانات و تمهیدهای لازم برای شرایط بحرانی ناشی از بارندگی در هرمزگان فراهم است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در پی صدور هشدار زرد هواشناسی اعلام کرد: امکانات و تمهیدهای لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از شرایط اضطراری و بارندگی‌های شدید قبل از تعطیلی‌های نوروز و آغاز سفرهای مسافران و گردشگران به این استان اندیشیده شده است.

مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالن‌های ورزشی و مکان‌های مسقف از قبل برای شرایط اضطراری و وقوع بارش پیش‌بینی شده است که در صورت لزوم مسافران و گردشگران به آن‌ها هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر و براساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان برای امروز (یکشنبه) و فردا (دوشنبه) احتمال بارش پراکنده باران در برخی نقاط غربی، شمالی و مرکزی این استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: برای دوشنبه شب و در روز سه‌شنبه این هفته نیز با تقویت سامانه بارشی، در هرمزگان احتمال رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی شده و احتمال تشدید بارش های رگباری و وقوع تگرگ در روز سه‌شنبه، در مناطق شرقی و همچنین تنگه هرمز و دریای عمان وجود دارد.

هشدار زرد هواشناسی شماره یک برای اوایل وقت دوشنبه هفتم فروردین تا چهارشنبه نهم فروردین صادر شده که براساس آن احتمال افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا وجود دارد.

خودداری از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های سبک، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از محصولات کشاورزی برای کاهش آثار این شرایط توصیه شده است.

همچنین خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و به‌کارگیری تمهیدهای لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری به ویژه در بندرهای غربی هرمزگان نیز مورد تاکید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha