دو پایگاه تروریست های آمریکایی میزبان ۶۰ راکت مقاومت

دمشق – ایرنا – شب گذشته (جمعه) ۲ پایگاه غیرقانونی تروریست های آمریکایی در شمال شرق سوریه مورد هدف ۶۰ راکت، موشک و پهپادهای انتحاری مقاومت اسلامی قرار گرفت.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، در پاسخ به حمله تروریستی و ضدانسانی بامداد جمعه بمب افکن های متجاوز آمریکایی به شرق شهر دیرالزور (شرق سوریه) که موجب زخمی شدن پنج نفر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی دو پایگاه از ۲۵ پایگاه غیرقانونی تروریست های آمریکایی در سوریه را با ۶۰ راکت، موشک و پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.

بمب افکن های آمریکایی بامداد جمعه به مرکز جمع آوری غلات و مرکز توسعه روستایی واقع در محله "هرابش" در شرق دیرالزور حمله کرده بودند که موجب آتش سوزی در این مکان شده و خسارت هایی به آن وارد آمده بود.

در همان زمان برخی منابع سوری اعلام کردند که چند جنگنده – بمب افکن ناشناس چندین موشک از خاک عراق به سمت استان دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرده اند و سپس با پرواز در فاصله کم، دیوار صوتی محله های الحسکه را نیز شکستند.

به دنبال این اقدام تروریستی و تجاوزکارانه یانکی ها، رزمندگان مقاومت اسلامی جمعه شب ۲ پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه نفتی العمر و پایگاه "کونیکو" در استان دیرالزور را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار دادند.

با پاسخ محکم مقاومت اسلامی به جنایات آمریکایی ها، شب گذشته ۲۵ پایگاه غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه در آماده باش کامل بود و بالگردهای آمریکایی تا صبح اقدام به گشت زنی کردند و یانکی ها برای در امان ماندن از حملات رزمندگان مقاومت اسلامی در پناهگاههای خود مخفی شدند.

عجز بایدن

به دنبال حملات رزمندگان مقاومت اسلامی به دو پایگاه غیرقانونی یانکی ها در شرق سوریه، "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیست، ولی برای محافظت از پرسنل نظامی خود در سوریه و هر جای دیگر، با قدرت پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا که به کانادا سفر کرده، در سخنانی در اوتاوا افزود: دستور حمله هوایی تلافی جویانه به پایگاه‌های گروه‌های مقاومت در سوریه را صادر کرده است.

بایدن که اطلاعات نسبتا کاملی از توان و قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد که ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست، ولی آمریکا آماده است برای محافظت از شهروندان خود با قدرت وارد عمل شود؛ درست همانند آنچه شب گذشته اتفاق افتاد.

"پاتریک رایدر" سخنگوی پنتاگون نیز جمعه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم و در سخنانی مضحک مدعی شد که «ماموریت ما در سوریه اطمینان از نابودی کامل داعش است».

رایدر در توجیه اقدام ضدانسانی و تروریستی بمب افکن های آمریکایی در حمله به شرق دیرالزور و بدون اشاره به حضور غیرقانونی تروریست های آمریکایی در خاک سوریه مدعی شد: حملاتی که ما در سوریه انجام دادیم برای محافظت از نیروهایمان بود.

مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا (تروریست های سنتکام) نیز در بیانیه‌ای ادعا کرد در حمله شامگاه جمعه به دو پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه هیچیک از پرسنل نظامی این کشور آسیبی ندیده‌اند.

در حالی که پس از حملات رزمندگان مقاومت اسلامی به دو پایگاه آمریکایی در شرق سوریه که شعله های آتش از کیلومترها دورتر از این دو پایگاه نمایان بود، سنتکام ادعا کرده که در این حملات به نظامیان آمریکایی هیچ آسیبی نرسیده و به تجهیزات و تاسیسات نظامی آمریکا نیز هیچ خسارتی وارد نشده است!

دو پایگاه تروریست های آمریکایی میزبان ۶۰ راکت مقاومت

در حالی که سنتکام ادعا کرده هیچ نظامی آمریکایی در حملات راکتی و پهپادی مقاومت آسیب ندیده، اما یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده در گفت‌ وگو با شبکه خبری الجزیره اعتراف کرده که دست‌کم یکی از نیروهای نظامی این کشور در حمله راکتی به پایگاه آمریکا در دیرالزور زخمی شده است.

اعتراف ناتوانی یانکی ها

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در واکنش به حملات رزمندگان مقاومت به پایگاههای تروریست های آمریکایی اذعان کرده که بازدارندگی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران از بین رفته است.

"مایکل مک کال" در بیانیه‌ای مدعی شد: از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون عناصر نیابتی ایران ۷۸ بار به نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه حمله کرده‌اند ولی دولت بایدن طی این مدت فقط سه بار به این حملات به شکل عملی پاسخ داده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در این بیانیه بدون اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در خاک سوریه و اقدامات ضدانسانی آنها علیه مردم این کشور همچون سرقت نفت و تولیدات کشاورزی آنها و به آتش کشیدن مزارع گندم سوری ها گفته است: من حمله (مقاومت اسلامی) به آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه را به شدت محکوم و عمیق‌ترین همدردی خود را با آسیب‌دیدگان ابراز می‌کنم.

مک کال در ادامه این بیانیه ادعا کرده که «حتی در شرایطی که ایران تنها چند ماه تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد، بازدارندگی ما در برابر ایران از بین رفته است و ما باید بازدارندگی خود را در مقابل ایران احیا کنیم چرا که در غیر این صورت با عواقب ویرانگر بیشتری روبرو خواهیم شد».

ناتوانی آمریکایی ها در مقابله با حملات مقاومت

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اعتراف به ناتوانی سامانه‌های پدافند هوایی خود در سوریه در جریان حملات هوایی اخیر رزمندگان مقاومت به پایگاه های تروریست های آمریکایی، اعلام کرده که درباره این مساله تحقیق می‌کند.

"لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا روز جمعه ادعا کرده که به تلافی حملات به مقرهای نظامیان این کشور در سوریه، ارتش آمریکا اهداف متعلق به گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران را هدف حملات هوایی قرار داده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که ارتش آمریکا فعلا نمی‌داند چرا سامانه‌های پدافند هوایی مستقر در سوریه آنطور که باید و شاید به حملات راکتی و پهپادی مقاومت واکنش نشان نداده‌اند، ولی تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

یکی از مقامات پنتاگون نیز گفته که، برغم آماده باش کامل نظامیان آمریکایی، سامانه ضدهوایی "اونجر" دچار نقص فنی شده است که گمان می‌رود ناشی از تعمیر و نگهداری نادرست است.

پاسخ گویی قوی تنها راه مقابله با تروریست های آمریکایی

با شروع بحران سوریه و تبدیل آن به جنگ بین المللی، این کشور به محل تاخت و تاز تروریست های آمریکایی و رژیم صهیونیستی به عنوان حامیان اصلی گروه های تروریستی – تکفیری تبدیل شد و در این مسیر مردم و دولت سوریه خسارت های فراوانی متحمل شده اند.

از اسفندماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) که بحران سوریه آغاز و به جنگ بین المللی تبدیل شد، غربی ها به ویژه آمریکا با ایجاد، تجهیز، آموزش و تسلیح گروه های تروریستی به ویژه داعش و با هدف اصلی "تامین امنیت رژیم صهیونیستی" به صورت غیرمستقیم و در ادامه به طور مستقیم وارد نبرد سوریه شدند، نبردی که پس از سال ها به شکست گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی – عربی – صهیونیستی و ترکیه ختم شد.

از زمان شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نظامیان آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و کشتار مردم این کشور کردند.

پس از زلزله ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شمال غرب سوریه که خسارت های زیادی بر جای گذاشت و به دنبال آن ارسال کمک های برخی کشورها به سوریه برای کمک به آسیب دیدگان این کشور در کنار رایزنی های سیاسی و حضور چندین هیات پارلمانی و سیاسی در سوریه و گشایش رابطه میان دمشق و چند کشور عربی، اقدامات تروریستی هماهنگ رژیم صهیونیستی، آمریکا و بازمانده های داعش و تحریر الشام در سوریه نیز آغاز شد؛ اقداماتی جنایت باری که نشان از عصبانیت واشنگتن – تل آویو و تروریست ها می دهد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا شدیدا مخالف بازگشایی مسیر زمینی عراق – سوریه می باشند، از همین رو هرچند یکبار اقدام به حمله به این منطقه می کنند، چراکه بازگشایی این مسیر را نقطه اتصال ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان به صورت زمینی به هم و تقویت جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی می دانند.

نکته اساسی در این بین تقویت پدافندهوایی ارتش سوریه برای مقابله با تجاوزهای مکرر بمب افکن های آمریکایی – صهیونیستی و در عین حال پاسخگویی محکم به این تجاوزات می باشد. پاسخگویی قوی شب گذشته رزمندگان مقاومت همانگونه که مقامات سیاسی به ویژه رییس جمهور آمریکا را در حالت یاس و ناتوانی فرو برد، مقامات نظامی آمریکا را نیز در سردرگمی نگاه داشته و نشان داد در صورتی که آمریکایی ها بخواهند کوچکترین خطایی نسبت به نیروهای ایرانی و جبهه مقاومت اسلامی که با دعوت رسمی دولت دمشق در سوریه به سر می برند، داشته باشند با قدرت با صلابت بازدارندگی مقاومت مواجه خواهند شد و راهی جز تسلیم شدن ندارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha