۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85065706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲.۵ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان دیدن کردند

گنبدکاووس- ایرنا- سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین امسال ۲ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۵۶۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

مسعود زیارتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بیشترین بازدید گردشگران در این مدت مربوط به جاذبه‌های طبیعی از جمله منطقه هزار پیچ و پارک جنگلی النگ دره گرگان، آبشار کبودوال علی‌آبادکتول، آبشار شیرآباد رامیان و اسکله بندرترکمن بوده است.

وی افزود: امسال در ۱۲۰ مدرسه، ۲۸ هتل، ۱۷ هتل آپارتمان، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۷۰ خانه مسافر همراه با کمپ‌های و مهمانسراهای ادارات روزانه از ۱۳۲ هزار و ۶۶۲ نفر از مسافران نوروزی پذیرایی می‌شود.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان ادامه داد: تا روز گذشته ۱۳۸ هزار و ۵۷۵ مسافر نوروزی در واحدهای گردشگری استان اسکان یافتند که بیشترین این اقامت‌ها مربوط به بوم‌گردی‌هاست.

زیارتی با تاکید بر افزایش اقامت مسافران و گردشگران نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته، گفت: به عنوان نمونه در سوم فروردین امسال ۲۰ هزار و ۵۸۵ مسافر در تاسیسات گردشگری استان اقامت کردند در مقایسه با ۱۲ هزار و ۲۲۳ اقامت سال گذشته افزایش ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: این آمار به غیر از اسکان مسافران با زدن چادر در مساجد شبانه روزی و یا اقامت در زائرسراهای واقع در بقاع متبرکه استان گلستان است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی از مسافران درخواست می‌شود برای رعایت حال مردم روزه دار استان از روزه خواری در فضاهای عمومی پرهیز کنند.

زیارتی گفت: با همراهی ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی، نوروز امسال ۱۵ نمایشگاه موقت فروش محصولات صنایع دستی و سوغات با ۳۰۰ غرفه همراه با ۲۴ جشنواره روستایی در سطح استان برگزار شد.

گلستان یکی از استان های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود هزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق‌ها هستند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha