اجرای ۲ طرح دانش‌بنیان شرکت پگاه با حضور وزیر کار در شهرکرد آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات اجرایی افزایش ظرفیت تولید محصولات پودری و آغاز عملیات اجرایی خط تولید کره و سردخانه شرکت پگاه روز سه شنبه یکم فروردین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز و از ۲ طرح دانش بنیان این شرکت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و احمد راستینه نماینده شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران و جمعی از مدیران حضور داشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال توجه ویژه ای به طرح های دانش بنیان شد و اقدامات قابل توجهی به ثمر نشست.

سید صولت مرتضوی افزود: طرح‌های دانش‌بنیان بستر استقلال و خودکفایی کشور را فراهم می‌کند و در حوزه تولید محصولات لبنی این مهم اهمیت دوچندانی دارد چراکه نه تنها در امنیت غذایی کشور موثر است بلکه ارزش صادراتی فراوانی نیز دارد.

وی تصریح کرد: با احداث خط توسعه شرکت شیرخشک پگاه ظرفیت تولید شیر در این مجتمع به ۵۰۰ تن در روز افزایش پیدا می کنند و علاوه بر آن یک مجتمع دامداری پنج هزار رأسی در استان احداث می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین مواد اولیه از جمله شیر را از مشکلات شیر خشک پگاه اعلام کرد و گفت: با ایجاد مجتمع های دامداری می توان این دغدغه را برطرف کرد.

مرتضوی با بیان اینکه شرکت پگاه ارزش صادراتی بالایی دارد و در برخی کشورها برند برتر است ، اظهار داشت: سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن کره در شرکت پگاه شهرکرد تولید می شود که جنبه صادراتی هم دارد.

به گزارش ایرنا، ادای احترام به شهدای شهرکرد، دیدار از مرکز توانبخشی یکتا، رونمایی از دو طرح دانش بنیان و احداث خط توسعه شرکت شیرخشک پگاه و دیدار با کارگران این مجتمع تولیدی از برنامه های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان چهارمحال و بختیاری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha