نماینده مجلس: نظام‌نامه جامع در تکمیل زنجیره ارزش صنعت اسب کشور تدوین شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام‌نامه جامع در تکمیل زنجیره ارزش صنعت اسب کشور باید تهیه و تدوین شود.

یه گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی شامگاه یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی مجتمع پرورش اسب ۲ هزار رأسی شهرکرد تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد نیازمند تدوین نظام‌نامه‌های جامع و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت اسب هستیم که باید در سطح کلان اتفاق بیفتد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی با کمک به وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌شود تا این نظام‌نامه جامع در تکمیل زنجیره ارزش صنعت اسب تدوین شود.

راستینه تصریح کرد: ارتقای نظام مدیریتی در فدراسیون سوارکاری کشور و بهبود دانش و مهارت مدیریت‌های مدیریت‌های استانی در پرورش، نگهداری و آمادگی اسب برای میدان‌های مسابقاتی و قهرمانی یکی از گام‌هایی است که باید برداشته شود.

وی یادآور شد: امروز استان چهارمحال و بختیاری با توجه به ارتفاع بالا از سطح دریا ظرفیتی بی‌نظیر برای پرورش اسب‌های گران‌قیمت و موثر در مسابقه‌های قهرمانی ملی و بین‌المللی است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز پیگیری‌های اجرای طرح مجتمع پرورش اسب ۲ هزار رأسی شهرستان شهرکرد از سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: در ۲ سال گذشته با پیگیری‌های مستمر از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه‌ای و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان این مجتمع بزرگ پرورش اسب آماده کلنگ‌زنی شد.

وی این مجتمع را یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های پرورش اسب کشور دانست و افزود: صنعت اسب امروز یکی از صنایع مهم در حوزه‌های ورزش، سلامت و اقتصاد جامعه بوده که بسیار حائز اهمیت است.

راستینه تصریح کرد: این طرح با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری هیات تعاونی بخش خصوصی و ایجاد ۴۰۰ شغل مستقیم به‌صورت پانسیونی با میدان آمادگی اسب طراحی و اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: اُمید است این طرح به‌عنوان یک نمونه موفق برای پرورش اسب به‌ویژه در حوزه اسب‌های میدان‌های قهرمانی و ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، طرح ۲ هزار رأسی پرورش اسب شهرکرد در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در کوه‌های شمالی منطقه منظریه، دوتو و رحمتیه احداث می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha