۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85063043
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واکنش‌ها به لفاظی وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره ملت فلسطین

تهران-ایرنا- ادعای بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست‌افراطی «صهیونیست مذهبی» در دیدار با حامیان رژیم در پاریس درباره اینکه «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد»، با واکنش گسترده‌ کشورهای منطقه مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه اردن در واکنش به مواضع نژادپرستانه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، با اعلام اینکه تل‌آویو باید به روشنی بگوید این اظهارات موضع رسمی آن‌ها نیست، تأکید کرد اشغالگری اسرائیل اساس شرارت است.

امارات نیز ضمن محکومیت اظهارات اخیر وزیر دارایی اسرائیل، استفاده از نقشه‌ای را که شامل مرزهای پادشاهی اردن و سرزمین‌های اشغالی فلسطین است، محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات بر لزوم مقابله با سخنان نفرت آور و خشونت آمیز تاکید و بر اهمیت تقویت ارزش های مدارا و همزیستی انسانی به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش تنش و بی ثباتی در منطقه اشاره کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که گفته بود «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد»، اعلام کرد که از دادگاه کیفری بین‌المللی خواهد خواست تا وی را بازداشت کند.

دکتر صالح النعامی نویسنده فلسطینی در این باره نوشت: موضوعی که رسانه‌های عربی درباره توهمات اسموتریچ به آن نپرداختند، نقشه‌ای بود که صهیونیست‌ها خود را ملزم به تحقق آن می‌دانند که شامل بخش‌هایی از اردن، سوریه و لبنان است؛ آن وقت مصر و اردن در عقبه و شرم‌الشیخ به فکر تامین امنیت رژیم اشغالگر هستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به اظهارات بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در مورد اردن واکنش نشان داد.

هنیه تاکید کرد که اظهارات اسموتریچ در مورد کشور عزیز اردن پرده از تفکر و دکترین سیاسی رژیم صهیونیستی برداشت و ثابت کرد که خطر و تهدید علیه این کشور، دقیقا همان خطری است که متوجه فلسطین است.

وی عنوان کرد که این مسئله ضرورت گفتگوی راهبردی با اردن برای مقابله با این مواضع و سیاست‌های خطرناک را می‌رساند.

اسموتریچ وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی که اخیر به سبب اظهارات خود علیه شهرک حواره در جنوب نابلس و درخواست نابودی این شهرک جنجال آفرین شده بود، این بار هم در جریان سفر به فرانسه اظهارات عجیبی را بیان کرده است.

اسموتریچ مدعی شده که چیزی به اسم ملت فلسطین وجود ندارد و فلسطینیان نهایتا 100 سال است که به وجود آمده‌اند.

او در مراسم تقدیر از «ژاک کوبفر» فعال تندرو صهیونیست و رئیس سابق حزب لیکود در فرانسه این اظهارات را بیان کرده است.

اسموتریچ مدعی شده که فلسطینیان قبل از این تاریخ و فرهنگی در این سرزمین نداشتند و همزمان با مهاجرت یهودیان به این سرزمین، عرب‌هایی هم از خاورمیانه وارد این منطقه شدند و بعدا ملتی فرضی به اسم ملت فلسطین را برای مقابله با صهیونیسم ایجاد کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha