۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85062921
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: پارسال ۱۰.۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شد و این هدف‌گذاری باید امسال افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه‌شنبه با صدور پیامی حلول سال نو و بهار قرآن را به هموطنان به ویژه مردم خراسان شمالی، خانواده‌ معزز شهدا و ایثارگران تبریک گفت و اظهار کرد: بستر جذب سرمایه گذاری خارجی در تمامی شهرستان‌های استان فراهم است و از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.

وی بیان کرد: در این مدت؛ هزار و ۲۸ طرح با اعتبار ۲۷۱ میلیارد تومان افتتاح و ۶۶ طرح با اعتبار ۳۴۲ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی شاخص آسفالت راه‌های روستایی ۲ درصد رشد داشته است که ۱۱۱ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۹۰ کیلومتر احداث راه جدید آسفالته را در برداشت.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ سرانه فضای آموزشی ۱۰ سانتیمتر مربع افزایش یافت و در این مدت نیز سه هزار و ۴۰۰ تُن قیر جذب شده است.

رشد ۶ برابری خرید گندم

حسین نژاد یادآور شد: در حوزه کشاورزی نیز بیش از ۱۱۱ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که رشد ۶ برابری نسبت به سال های گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی دام نیز از دیگر فعالیت های دولت در خراسان شمالی است که با این رویکرد ۱۷ هزار راس دام سبک و سنگین از دامداران استان خریداری شد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: همچنین میزان پرداختی اعتبار برای تسهیلات اشتغال نیازمندان رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی در ادامه به سفر معاون رییس جمهوری در امور بانوان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه بانوان استان اختصاص یافت.

حسین نژاد بیان کرد: همچنین در سالی که گذشت افزایش میزان اعتبار مسکن محرومان و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از دیگر اقدامات بوده است.

وی در ادامه پیام خود به ساخت ۱۷ هزار مسکن ملی اشاره کرد و گفت: اکنون این میزان مسکن در حال ساخت است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: سالی که گذشت مملو از فعالیت و اقدامات موثر بود که بخشی از آن را ذکر کردیم اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" در صدد هستیم تا طرح ها و پروژه های نیمه تمام را تکمیل و در راستای تحقق شعار سال پیشگام باشیم.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha