پایگاه امداد و نجات منطقه گردشگری جواهرده رامسر راه اندازی شد

نوشهر- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر رامسر از آغاز فعالیت پایگاه امداد و نجات جاده ای و کوهستان در منطقه گردشگرپذیر جواهرده این شهرستان خبر داد.

علی محمد فاضلی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه روز گذشته در روستای " سلمل" حوالی منطقه گردشگر پذیر رامسر با زیربنای ۱۴۰ متر و در زمینی به گستره بیش از چهار هزار مترمربع راه اندازی شد.

وی توضیح داد : این بنا متعلق به یکی از نهادها و سال ها بدون استفاده بود و پس از نامه نگاری های متعدد مبنی بر استقبال چشمگیر مسافران، گردشگران و طبیعت گرد داخلی و خارجی و سوابق وقوع مرگ و میر سقوط به دره و سوانح رانندگی در این منطقه موضوع در دستور کار مسوولان استانی قرار گرفت و در نهایت این پیگیری ها نتیجه داد.

پایگاه امداد و نجات منطقه گردشگری جواهرده رامسر راه اندازی شد

وی خاطر نشان کرد : براساس آمار سال گذشته سه نفر از گردشگران در حین گرفتن تصاویر سلفی از مناظر زیبا و چشم نواز در منطقه جواهرده بر اثر سقوط از ارتفاع به دره فوت کردند.

رییس جمعیت هلال احمر رامسر گفت : در حالی که دیگر پایگاه ها با منطقه جواهرده حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارد، به یقین با راه اندازی این پایگاه روند امداد رسانی به حادثه دیدگان در این منطقه آسان تر است و آمار تلفات هم کاهش و حتی به صقر خواهد رسید.

فاضلی افزود : با راه اندازی این پایگاه چهار امداد گر و نجاتگر مشغول به فعالیت شدند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر جمعیت هلال احمر رامسر از چهار پایگاه امداد و نجات برخوردار است که ۲ پایگاه امداد و نجات دریایی و شهری رضی محله و یک پایگاه هم در کوهستان لیماکده دایر است.

دست کم ۲۷۰ امداد گر افتخاری با جمعیت هلال احمر رامسر همکاری دارند.

جواهرده، روستایی است که بخشی از بافت سکونتگاهی آن به عنوان بافت باارزش تاریخی ثبت میراث فرهنگی شده است. این روستا از نظر ویژگی های طبیعی و جغرافیایی از سه طرف در محاصره کوه است و در ارتفاع تقریبی ۲ هزار متری از سطح دریا قرار دارد. در هم تنیدگی اش با محیط کوهستانی و وجود آبشارهای زیبا این منطقه را در موقعیتی قرار داده است که از آن به عنوان قلب تپنده گردشگری رامسر یاد می شود.

پایگاه امداد و نجات منطقه گردشگری جواهرده رامسر راه اندازی شد

حدود ۱۰ روستا در پیرامون این منطقه گردشگر پذیر وجود دارد.

رامسر با جمعیت دست کم ۸۰ هزار نفر به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیر همسایگی نزدیک با دریا و جنگل، جاذبه های تاریخی قلعه مارکوه، کاخ موزه، باغ تاریخی ۳۳ هکتاری، هتل قدیم، چشمه های آبگرم معدنی از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها مسافر، گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

این شهرستان در غربی ترین نقطه استان مازندران و هم مرز با استان گیلان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha