۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85051004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ دانش‌آموز برگزیده علمی و پژوهشی در بیرجند تجلیل شدند

بیرجند- ایرنا- ۱۴ دانش‌آموز خراسان جنوبی که در سومین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور رتبه‌های نخست تا پنجم را کسب کردند، با حضور جمعی از مسوولان در بیرجند تجلیل شدند.

به گزارش سه‌شنبه شب خبرنگار ایرنا، همچنین در این آیین از ۵۷ دانش‌آموز که در مرحله منطقه‌ای و ۵۴ دانش‌آموز که در مرحله استانی این مسابقات برتر شدند، تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی شامگاه سه‌شنبه در این آیین گفت: تحقیق و پژوهش برای دانش‌آموزان ضروری است و پژوهش‌محوری در مدارس سبب می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های تفکر همچنین واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: برنامه‌های پژوهشی باید در سنین پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مساله آشنایی پیدا کنند.

وی عنوان کرد: مهمترین رسالت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی، گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق و پژوهش در بین آنان است.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند هم‌ در این آیین گفت: امسال سومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور با هدف تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش فردی و گروهی و تقویت کارگروهی در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد.

طاهره پنجابی با بیان اینکه ۱۲۵ نفر از دانش‌آموزان این پژوهش‌سرا در برگزاری سه مرحله این مسابقات موفق به رتبه‌های برتر شدند، افزود: ۱۴ اثر این دانش‌آموزان در مرحله کشوری با کسب رتبه‌های اول تا پنجم، برتر شناخته شد.

وی یادآور شد: این جشنواره در ۱۰ عنوان مسابقه نانو، آزمایشگاهی، سلول‌های بنیادی، رباتیک و کد نویسی، نجوم، ادبیات، گیاهان دارویی، حمل و نقل پیشرفته، انرژی نوین و زیست فناوری برگزار شد.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابربن حیان بیرجند با بیان اینکه هفت هزار دانش آموز زیر پوشش این مجموعه قرار گرفته‌اند گفت: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید با هدف گسترش فرهنگ پژوهش‌محوری در بین آینده‌سازان کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha