۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85049130
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاثیر زلزله بر برنامه اردوغان برای دیدار با بشار اسد

تهران-ایرنا- عضو شورای امنیت و سیاست خارجی ریاست جمهوری ترکیه گفت که زلزله اخیر، همه برنامه های رئیس جمهوری این کشور را تغییر داده و در حال حاضر انجام دیدار میان «رجب طیب اردوغان» و «بشار اسد» همتای سوری وی امکان ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «شاجری اورهان» در گفت وگو با «نووستی» افزود که اردوغان به طور کلی مخالف چنین دیدارهایی نیست، اما زلزله ویرانگر اخیر همه چیز را تغییر داده است.

اورهانبا بیان اینکه برنامه های کاری اردوغان به طور کامل تغییر کرده و وی سه روز هفته را در مناطق زلزله زده سپری می کند، ادامه داد که دیدار با بشار اسد ممکن است بعد از انتخابات انجام شود.

بر اساس این گزارش، اردوغان اخیرا اعلام کرد که زمان برگزاری انتخابات ترکیه تغییر نکرده و این انتخابات ۱۴ می(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

پیش از این نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه درامور سوریه اعلام کرده بود که مسکو در تلاش است تا دیداری میان روسای جمهور سوریه و ترکیه ترتیب دهد.

«الکساندر لاورنیتف» به العربیه گفته بود: باتوجه به اینکه آنکارا و دمشق به یکدیگر نزدیک شده اند، مشکلی در زمان برگزاری این دیدار وجود ندارد و دو کشور باید برای نزدیکی به یکدیگر تمایل داشته باشند.

وی درباره اینکه چه چیزی در حال حاضر مانع نزدیک شدن دولت سوریه و ترکیه است، افزود:بر هیچکس پوشیده نیست که تماس‌های بین سرویس‌ های اطلاعاتی دو کشور برپاست و ادامه دارد و این به حل برخی از مسائل مربوط به وضعیت میدانی کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha