۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84950667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ترکیه‌ای: دیدار اردوغان و اسد باید انجام شود

تهران-ایرنا- رئیس حزب "جنبش ملی" ترکیه در واکنش به دیدار رئیس جمهوری کشورش با همتای مصری‌اش در دوحه، دیدار وی با رئیس جمهوری سوریه را نیز ضروری ارزیابی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم،دولت باغچلی رئیس حزب جنبش ملی ترکیه در این باره گفت که دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود "خوب" است، اما این دیدار باید با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز انجام شود.
باغچلی با اشاره به اینکه دیداری که اردوغان با عبدالفتاح سیسی در قطر داشت، دیدار درست و خوبی است، گفت: با این وجود نباید به آن بسنده کرد، بلکه باید با بشار اسد دیدار کرد و اراده مشترکی را علیه سازمان های تروریستی شکل داد.
شایان ذکر است که حزب جنبش ملی ترکیه بخشی از ائتلاف حاکم با اردوغان است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه برای اولین بار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در دوحه قطر دیدار کرد.
این دیدار در حضور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در حاشیه افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال انجام شد.
این دیدار کوتاه در حالی صورت می‌گیرد که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر چند روز پیش تصریح کرده بود که روند مذاکرات با ترکیه برای عادی‌سازی روابط، متوقف شده است، زیرا هیچ تغییری در رویه آنکارا ایجاد نشده است.
رجب طیب اردوغان پیشتر هنگام بازگشت از نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: بعد از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ماه ژوئن ۲۰۲۳میلادی برگزار شود، در روابط با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تجدید نظر خواهد کرد.
وی در پاسخ به سئوالی درباره دیدار احتمالی با اسد نیز گفت: هیچ کینه و نزاعی در سیاست ابدی نیست.
مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه اخیرا از وجود روابط امنیتی با دولت سوریه به ویژه در حوزه امنیت مرزی خبر داده بود.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احتمالی با سوریه گفته بود، دیپلماسی هرگز نمی‌تواند به طور کامل قطع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha