کمک ۱۰ میلیارد ریالی نیکوکاران یزدی در جشن گلریزان زورخانه‌ای

یزد - ایرنا - نیکوکاران استان یزد در آیین جشن گلریزان زورخانه‌ای ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در محل زندان مرکزی این شهر برگزار شد بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد در این مراسم گفت: در همه مکاتب بر اساس حفظ رعایت حقوق افراد جامعه، دفاع اجتماعی، رعایت مباحث مجازات و مبانی عقلی در آزادی افراد از زندان، به یکسری اصول مبتنی است، بر اساس نظریه اسلام آزادی از زندان با تأکید بر اصلاح و تربیت فرد، بازگشت عزتمندانه و شرافتمندانه به منظور بازگشت ایمن به آغوش خانواده است.

رضا مقبلی، نداشتن محکومیت کیفری، عدم اعتیاد، نیازمند و آبرومند بودن زندانیان جرائم غیرعمد را از شروط اولویت جهت آزادی توسط کمک خیرین عنوان کرد.

آزادی ۱۵۴ زندانی جرائم غیرعمد در سالجاری

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۵۴ زندانی جرائم غیرعمد درسالجاری خبر داد و گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۶۵ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان تامین شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این افراد و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

"سید مسعود عظیمی" با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده تعداد ۱۰۲ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۳۶ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۰ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ مددجو زن و ۱۳۲ مددجو مرد بودند.

عظیمی تصریح کرد: همه این کمک ها از رقم خرد تا کلان مرهون عنایت نیکوکاران و خیرین بودیم که ستاد دیه به عنوان امانت دار مردم این مبالغ را دریافت و جهت آزادی زندانیان صرف کرده است.

در این مراسم ۸۰۰ میلیون تومان در قالب چک و پول نقد و مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان نیز در قالب تعهد توسط نیکوکاران یزدی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha