ارتفاع موج در دریای خزر به ۳.۵ متر می‌رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد ،هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از بعدازظهر فردا سه‌شنبه تا روز پنجشنبه این هفته ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با وزش باد جنوبی طی روز دوشنبه و سپس شمالی شدن جریان و عبور موج از تراز میانی جو طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، دریای خزر از ظهر امروز دوشنبه با وزش باد شدید و بارش باران مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲.۵ متر در مناطق نزدیک ساحل و ۳.۵ متری در فرا ساحل خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

باران و سرما در راه مازندران

ارتفاع موج در دریای خزر به ۳.۵ متر می‌رسد

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و بویژه در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد شدید جنوبی و از بامداد سه شنبه بتدریج با وزش باد شدید موقتی، افزایش ابر بویژه در ارتفاعات غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‏ شنبه در مناطق غربی ابری گاهی با بارندگی، کاهش محسوس دما و در مناطق کوهستانی با بارش برف و وزش باد نسبتاً شدید و در سایر مناطق استان نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران، وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری گاهی ابری در اواخر وقت در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری با بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی با بارش باران و برف، در مناطق شرقی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و در روز شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که کلاردشت با ثبت دمای ۲۴.۵ و رینه لاریجان با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۹ درجه افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha