شنا در خزر ممنوع شد

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85164388
شنا در خزر ممنوع شد

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از اواخر وقت وقت فردا دوشنبه تا ظهر روز پنجشنبه، ناامن و ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از اواخر وقت روز دوشنبه با وزش باد شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک سالحل تا ۱۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۶ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۱ متری خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، خطر غرق شدن شناگرها و غواص ها و اختلال در فعالیت های صیادی را نیز در پی خواهد داشت.

شنا در خزر ممنوع شد

هواشناسی در این اخطاریه علاوه بر توصیه به خودداری از هرگونه فعالیت های بندری، شنا و قایقرانی را نیز در طی این ممنوع اعلام کرد.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز تا روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما و در ارتفاعات گاهی با وزش باد پیش بینی کرد.
آسمان مازندران از شامگاه دوشنبه و روز سه‌شنبه ‌نیز صاف تا نیمه ابری بتدریج با افزایش ابر همراه با وزش باد به نسبتا شدید موقتی و کاهش شدت گرما و از اواخر روز سه شنبه با رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.
شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، رگبار پراکنده باران و وزش باد، در روز پنجشنبه نیز نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات مه آلود با رگبار پراکنده باران و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری جوی پیش بینی شده است.
آسمان مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha