کمیته امداد قشم ۵۲۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد

قشم - ایرنا -رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۵۲۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام و تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک های عامل و صندوق امداد ولایت به افراد تحت پوشش و اقشار نیازمند این نهاد در این جزیره پرداخت شده است.

رضا تارک روز یکشنبه به مناسبت چهاردهم اسفند روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض الحسنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پرداخت این ۵۲۷ میلیارد ریال تسهیلات شامل ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق امداد ولایت و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل بانک های عامل در بخش های کار گشایی، خودکفایی، کار انگیزی، توان افزایی، مسکن، فرهنگی، درمان و ودیعه مسکن به مددجویان این اداره بوده است.

وی ادامه داد: اداره کمیته امداد شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

تارک اضافه کرد: از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

وی افزود: فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند(۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم اظهار کرد: بخشی دیگر از خدمات این اداره در حوزه جهیزیه است که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۶۷ سری جهیزیه به ارزش پانزده میلیارد ریال تقدیم نو عروسان و فرزندان تحت پوشش آنان شده است.

وی اعلام کرد: این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین( ۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

وی تعداد حامیان از افراد کم تر برخوردار کمیته امداد شهرستان قشم را بیش از هزار و ۴۵۲ نفر (۶۷۲ حامی زن و ۷۷۷ حامی مرد) اعلام کرد و گفت: ۱۲ حامی خارج از کشور ساکن کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند، سوئد، امارات متحده عربی، انگلستان، قبرس و آمریکا از ۱۰۴ نفر از فرزندان یادشده حمایت مالی می کنند که واریزی ۱۱ ماهه آنان برای فرزندان یادشده مبلغ یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۱۳۱ ریال بوده است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

این جزیره با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha