۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85046715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گشایش ۳۵۰ پروژه راهداری کشور با حضور وزیر راه وشهرسازی

کرج – ایرنا- آیین متمرکز گشایش ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در البرز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی این پروژه ها را در البرز و ۱۰ استان سیستان و بلوچستان ، خراسان شمالی ، اصفهان ، کرمانشاه ، مرکزی ، یزد ، همدان ،گلستان ، کرمان و تهران افتتاح کرد.

برای اجرای این پروژه ها حدود یک هزارو۸۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

گشایش کنارگذر آزاد راه تهران – کرج – قزوین بین پل های فردیس وکلاک کرج به طول ۷۰۰ متر یکی از پروژه های گشایشی است که بیش از ۵۰ درصد ترافیک این آزاد راه را روان سازی می کند.

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز در این آیین گفت : پروژه روان سازی ترافیک در محدوده پل های فردیس و کلاک کرج در مجموع در سه قطعه به اجرا درآمده است .

وی ادامه داد: این پروژه شامل ۲ کنارگذر ، یک زیرگذر و یک مسیر جدید در ادامه جاده مخصوص کرج است که امروز کنار گذر جنوبی آن افتتاح شد.

زندی فر گفت : در مجموع برای این پروژه حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان آن هزینه شده است

وی بیان کرد: قطعات بعدی این پروژه درماه های آینده افتتاح می شود که با گشایش تمام بخش های این پروژه گره ترافیکی آزاد راه تهران – کرج – قزوین که سبب ترافیک طولانی و سنگین صبحگاهی و شامگاهی در ورودی شرقی کرج شده است به میزان بیش از ۸۰ درصد برطرف می شود.

زندی فر گفت : اکنون ۷۷۳ میلیارد تومان قرار داد اجرای پروژه های راهداری در استان البرز منعقد شده که در طول یک سال گذشته نیز اقداماتی برای ایمن سازی محور ماهدشت - اشتهارد به طول ۴۳ کیلومتر ، جاده حادثه خیز قزلحصار، جاده حادثه خیز سهیلیه، جاده حادثه خیز و گردشگری کرج - چالوس و سایر محورهای ارتباطی استان انجام شده است.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۵ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است. آزاد راه تهران – کرج – قزوین روزانه بیش از ۴۰۰ هزار تردد در آن انجام می شود که درروزهای تعطیل سال به بیش از یک میلیون تردد می رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha