هفته ای برای شناسایی و تکریم جوانان شایسته ایران زمین

تهران - ایرنا - دبیر ستاد گرامیداشت هفته جوان، گفت: هفته جوان در سراسر کشور با اجرای برنامه هایی در سطوح ملی و استانی آغاز شده است که برگزاری جشنواره جوان برتر، دیدار جوانان با مسئولان کشوری از جمله رئیس قوه مقننه و همچنین برنامه های رویداد اتم را شامل می شود.

مجتبی تاجیک که به عنوان دبیر ستاد گرامیداشت هفته جوان منصوب شده است، روز جمعه به ایرنا، گفت: براساس مصوبه جلسه سی و پنجم شورای عالی جوانان، سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است و هفته مصادف با میلاد مبارک ایشان به عنوان هفته جوان انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: از ۱۱ تا هفدهم اسفند به عنوان هفته جوان نامگذاری شده است و روز پایانی این هفته همزمان با نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) می باشد که به همین مناسبت در سراسر کشور برنامه های متنوعی به منظور بزرگداشت هفته جوان برگزار می شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته جوان با اشاره به برگزاری برنامه ها در ۲ سطح ملی و استانی، افزود: در سطح ملی دیدار جوانان منتخب با مسئولان برگزار خواهد شد و جوانان منتخب عضو تشکل ها و سازمان های مردم نهاد با رئیس قوه مقننه دیدار خواهند داشت.

به گفته تاجیک، در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی نسبت به موضوعات مربوط به جوانان، تبلیغات محیطی با شعار «جوانان پیشران پیشرفت» و تولید برنامه های تلویزیونی با حضور مسئولین و کارشناسان خبره پیش بینی شده است.

جشنواره جوان برتر ایران زمین در دستور کار همه استان های کشور

سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد برنامه های استانی با اشاره به در دستور کار بودن ۲۹ عنوان برنامه و ابلاغ به استانها اشاره کرد و گفت: مهم ترین برنامه ای که با محوریت ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و همکاری دستگاههای مربوطه در هفته جوان امسال برگزار می شود، جشنواره جوان برتر ایران زمین است.

به گفته دبیر ستاد گرامیداشت هفته جوان، این جشنواره در ۱۲ موضوع و در همه مراکز استانی کشور اجرا خواهد شد که به شناسایی جوانان برتر توسط دستگاههای اجرایی می پردازد.

تاجیک در مورد سازوکار انتخاب جوان برتر نیز، گفت: جوانان برتر پس از ۲ مرحله داوری در سطح استانی و ملی به طور ویژه در جشن بزرگ هفته جوان مورد تجلیل قرار می گیرند؛ همچنین جشنواره ای جداگانه و با عنوان جشنواره اتم در سطح استانها برگزار خواهد شد که از جوانان فعال هراستان که موفق به ارائه ایده و راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات استان خود شده اند تجلیل به عمل می آید.

هفته ای برای شناسایی و تکریم جوانان شایسته ایران زمین

دبیرستاد گرامیداشت هفته جوان یادآوری کرد: علاوه بر جشنواره ها و جشن های استانی، برنامه های متنوعی پیش بینی شده است که شامل گفت‌وگوی جوانان با مسئولان، برگزاری برنامه های ورزشی و استفاده از امکانات ورزشی استانها و همچنین برگزاری بسته روایت پیشرفت (برگزاری نمایشگاههای دستاوردهای جوانان و اردوهای بازدید از مراکز علمی) خواهد بود.

براساس گزارشی که دبیرستاد گرامیداشت هفته جوان به ایرنا، ارائه کرد: رویداد «اتم» قرار است در همه استانها برگزار شود که برنامه‌ای تلویزیونی با هدف کشف و حمایت از استعدادها، شناسایی ایده‌ها، رشد و تکثیر الگوها و همچنین استفاده از تجربه‌های موفق در حوزه جوانان است.

این برنامه تاکنون در استانهای مرکزی، کرمانشاه، یزد، کرمان، اصفهان، ایلام و بوشهر اجرا شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان نیز چهارشنبه از برگزاری جشنواره جوان برتر در سراسر کشور خبر داد.

وحید یامین پور، افزود: امسال آیین های هفته جوان با شعار «جوان، پرچمدار پیشرفت» و با مجموعه ای از برنامه‌های میدانی، جشن‌ها، جلسات گفت و شنود جوانان، اردوهای تفریحی، راهیان پیشرفت و فعالیت های خیرخواهانه جوانان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: مهمترین برنامه وزارت ورزش و جوانان در این هفته، برگزاری جشنواره جوان برتر ایران زمین است که در ۱۲ موضوع در همه مراکز استان ها برگزار خواهد شد.

به گفته او، شناسایی جوانان برتر توسط دستگاه‌های اجرایی در زمینه های فرهنگی، هنری، علمی، فعالیت‌های داوطلبانه و خدمات اجتماعی، جهاد تبیین و کارآفرینی از رویکردهای این جشنواره خواهد بود.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان، گفت: جوانان برتر پس از ۲ مرحله داوری در سطح استانی و ملی به طور ویژه در جشن بزرگ هفته جوان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد:همچنین جشنواره‌ای جداگانه و با عنوان جشنواره «اتم» در سطح استان ها برگزار خواهد شد که قرار است از جوانان فعال هر استان که موفق به ارائه ایده و راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات منطقه خود شده اند، تجلیل به عمل آید.

یامین پور اظهار داشت: در هفته جوان امسال از بیش از ۴۰۰ جوان برتر در زمینه های ذکر شده تقدیر خواهند شد.

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان، شورای عالی جوانان نیز با حضور رییس جمهور در روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) برگزار خواهد شد و اصلاح آیین نامه اعطای نشان‌ها دولتی برای اعطای نشان «امید» به جوانان برگزیده هم در دستور کار قرار دارد.

هفته ای برای شناسایی و تکریم جوانان شایسته ایران زمین

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha