۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85041192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایداری هوای کردستان تا اواخر هفته جاری تداوم دارد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد هوای استان از فردا (دوشنبه) تا پایان هفته جاری شرایط آرام و پایداری دارد.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی با توجه به رطوبت موجود در منطقه و ناپایداری ضعیف در تراز میانی، برای امروز در نیمه شرقی استان افزایش ابر و احتمال رگبار باران در ساعات بعدازظهر وجود دارد.

وی افزود: همچنین از فردا تا اواخر هفته جاری هوای استان پایدار و در اکثر ساعات آسمان صاف خواهد بود، در این مدت در برخی ساعات وزش باد و در ساعات اولیه صبح غبار رقیق خواهیم داشت.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه از لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری حدود ۲ تا سه درجه دمای میانگین افزایش می‌یابد، گفت: در شبانه روز گذشته هزارکانیان با منفی هشت درجه سانتی‌گراد، زرینه و قاملو با منفی ۶ درجه و دهگلان و دیواندره با منفی پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین نقاط استان بودند.

وی یادآور شد: همچنین سروآباد با ۱۷ درجه سانتی‌گراد و سنندج، مریوان و کامیاران با ۱۶ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha