۱۳ موافقت نامه اصولی ایجاد زیرساخت گردشگری در گلستان صادر شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ موافقت نامه اصولی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان با حجم سرمایه‌گذاری ۹۷۰ میلیارد ریال صادر شد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ساوری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مینودشت افزود: با اینکه گلستان درحوزه ظرفیت میراثی، گردشگری و صنایع دستی بسیار غنی است اما با فقر اطلاعات مردمی نسبت به این توانمندی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع‌‍رسانی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی به گردشگران اضافه کرد: ارتقای اطلاعات مسافران و گردشگران در این زمینه شرایط را برای حضور و ماندگاری بیشتر آنها در این استان شمالی فراهم می‌کند.

ساوری ظرفیت گردشگری مینودشت را برای جذب توریست و مسافر بسیار خوب دانست و گفت: این شهرستان در بخش زیرساخت‌های این حوزه کم برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: این اداره کل آمادگی دارد ضمن کمک به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به آموزش و پرداخت تسهیلات به هنرمندان و فعالان این حوزه کمک کند.

ساوری همچنین سایت پروازی ترسه مینودشت را یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری دانست و افزود: این سایت می‌تواند به عنوان یک پروژه بزرگ در ابعاد بین‌المللی فعالیت کند.

وی به در پیش بودن تعطیلات نوروزی هم اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های متولی باید شرایط را برای استقبال و پذیرایی مسافران فراهم کنند.

فرماندار مینودشت هم در این جلسه‌ با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان خواستار اهتمام ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان جهت رفع کمبودهای زیرساختی مینودشت شد.

محمدتقی قزل‌سفلو افزود: توجه به حوزه گردشگری مینودشت با توجه به اشتغال و درآمدی که دارد می‌تواند به این شهرستان در تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی کمک کند.

وی همچنین با بیان اینکه مینودشت قطب نخست نوغانداری گلستان و دارنده رتبه سوم تولید پیله ابریشم کشور است اضافه کرد: درصورت تشکیل اداره مستقل نوغانداری در این شهرستان و راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد از از خام فروشی این محصول هم جلوگیری خواهد شد.

وی سهم تسهیلات رشد هشت درصدی مینودشت درسال جاری را ۴۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۵۶ میلیارد تومان در این بخش تشکیل پرونده شده که ۳۰۰ میلیارد تومان آن تایید و به بانک ها معرفی شدند.

به گفته فرماندار مینودشت، از مجموع پرونده های تشکیل شده در این بخش سهم میراث فرهنگی ۴۳ پرونده با نیاز مالی ۱۲۷ میلیارد تومان است.

قزلسفلو خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات رشد هشت درصدی از سوی بانک‌ها شد.

حجت‌الاسلام رضا کشیری امام جمعه مینودشت هم در این جلسه گفت‌: با تاکید بر ضرورت کمک به توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری مینودشت، خواستار نظارت بر رعایت شئونات اسلامی در مراکز اقامتی و بوم گردی‌ها از سوی گردشگران شد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha