۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85040510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب‌الله: لبنانی‌ها خودشان می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند

تهران- ایرنا- رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان طی سخنانی در واکنش به مداخلات خارجی مشکوک در این کشور توسط برخی طرف‌ها، تاکید کرد که ملت لبنان خودشان قادر به حل و فصل مشکلاتشان هستند و نیازی به خارج ندارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسم دهمین سالگرد شهادت مهندس حسن شاطری معروف به حسام خوش نویس معاون مهندسی سپاه قدس و رئیس هیئت ایران برای کمک به بازسازی لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت، به خدمات ارزنده این شهید برای لبنان و لبنانی‌ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مشکلات سیاسی و اقتصادی لبنان اظهار داشت: درست است که مشکل ابعاد داخلی دارد، اما ابعاد خارجی هم دارد. گاهی تعجب می کنم که برخی از احزاب، طرف‌ها و رهبران منتظرند خارج این مشکلات را حل کند! کدام خارج؟ خارجی که مشکلات را ایجاد کرده است آیا این مشکلات را حل و فصل خواهد کرد؟

شیخ صفی الدین تاکید کرد: این دنیای خارج منتظر است لبنان و لبنانی‌ها تسلیم شدن کامل خود را اعلام کنند تا شرایطی را بر آنها تحمیل کند"، "آیا این خارج مشکل را حل می‌کند؟

وی تاکید کرد: امروز تنها راه نجات کشورمان این است که لبنانی‌ها برای حل مشکلات خود، چه سیاسی، چه اقتصادی و چه معیشتی با یکدیگر گفت‌وگو و به نقاط ضعف خود توجه کنند. لبنانی‌ها قادر به تحقق این هدف هستند اما به این شرط که این خارج و وعده‌های آن را فراموش کنند.

دوران ریاست جمهوری میشل عون ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۹ آبان ماه) پایان یافت و از آن زمان لبنان دچار خلأ سیاسی شده است.

پارلمان لبنان پس از برگزاری جلسات متعدد هنوز نتوانسته است که فردی را به عنوان ریاست جمهوری انتخاب کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha