۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85035292
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نشر کتاب در خراسان‌شمالی ۱۳ درصد افزایش یافت

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85035292
نشر کتاب در خراسان‌شمالی ۱۳ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۸۸ عنوان کتاب در ۱۰ ماهه امسال چاپ و منتشر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش دارد.

حجت الاسلام عباس سرشته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد عنوان کتاب با شمارگان ۳۰۹ هزار ۳۳۰ و به ارزش ۲۲۱ میلیارد ریال توسط انتشارات استان به چاپ رسیده است.

وی افزود: بیشتر این کتاب ها با موضوعات هنر، ادبیات، تاریخ، جغرافیا، علوم تجربی، کودک و نوجوان، روانشناسی، دفاع مقدس و فلسفه منتشر شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در مجموع ۳۴۳ عنوان کتاب در سال گذشته توسط انتشاراتی همچون درج سخن، گسترش علوم نوین، زیلان، درقلم، شیلان، عضدی، امیرحسام چاپ و منتشر شده است.

حجت الاسلام سرشته بیان کرد: اکنون ۳۷ واحد نشر در خراسان شمالی با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می کنند.

سرانه مطالعه در این استان با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha