فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی پنج هزار جلد کتاب اهدا کرد

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این اداره کل به مناسبت هفته کتاب پنج هزار جلد کتاب بین مراکز فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد، مناطق محروم مرزی، روستایی، عشایری و مدارس استان اهدا کرد.

حجت الاسلام عباس سرشته روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب‌های اهدا شده ۷۵۰ عنوان به ارزش چهار میلیارد ریال است که به مراکز فرهنگی و کتابخانه های عمومی اهدا شد.

وی تصریح کرد: این میزان کتاب اهدایی نسبت به هفته کتاب سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار جلدکتاب با هزار و ۵۰۰ عنوان توسط این نهاد به مراکز فرهنگی و هنری استان اهدا شده است.

سرشته، ارزش ریالی این میزان کتاب اهدایی را در مجموع هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کتاب های مزبور در مناسبت های مختلف به کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدارس، کتابخانه ها و ارباب رجوع این اداره اهدا شده که با موضوعات گوناگون خانوادگی، ادبی، رمان، اجتماعی، ایثار و شهادت و کمک آموزشی بوده است.

سرانه مطالعه در  خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است و آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha