۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85029888
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بحران مهاجرت؛ مرز شمالی چالش جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا

تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: مرز شمالی آمریکا با افزایش مهاجرت غیرقانونی از کانادا به این کشور، به چالش جدیدی برای وزارت امنیت داخلی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، واشنگتن تایمز افزود: با وجودی که ماه گذشته (ژانویه) دمای هوا در مرز آمریکا و کانادا به زیر صفر رسید، سرعت مهاجرت غیرقانونی در این منطقه شتاب گرفت، زیرا افراد از مناطق کمتر محافظت شده در مرز شمالی به این منطقه هجوم آوردند.

بخش سوانتون گشت مرزی که مناطق نیوهمپشایر، ورمونت و شمالی ترین منطقه نیویورک را پوشش می‌دهد و عموماً فعال‌ترین منطقه در شمال آمریکا است، روز دوشنبه اعلام کرد که در سطح بی سابقه ای با مواردی از عبور غیرقانونی از مرز کانادا به آمریکا مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، شمار مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در این منطقه در ماه ژانویه گذشته بیشتر از مجموع افراد بازداشتی در مجموع ۱۲ ماه ژانویه قبلی بوده است. افراد بازداشت شده خانواده هایی همراه با نوزادان را نسز شامل بوده اند.

چند روز قبل اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می داد در حالی که اوضاع در مرز جنوبی آمریکا با وجود ادامه آشفتگی ها تا حدی از وضعیت فاجعه بار خارج شده است، مرز شمالی این کشور همچنان از نظر مهاجرت غیرقانونی در سطح بی سابقه ای قرار دارد.

ماموران گشت مرزی بخش سوانتون فقط در ماه ژانویه ۳۶۷ مهاجر غیرقانونی را دستگیر کردند. شمار افراد بازداشت شده از آغاز سال مالی ۲۰۲۳ که از اول اکتبر آغاز شده است به ۱۵۰۰ نفر رسیده است که تا همین جا هم بیشتر از تعداد بازداشتی ها در کل سال ۲۰۲۲ در این بخش است.

به غیر از بخش سوانتون، در سراسر مرز شمالی آمریکا نیز ماموران گشت مرزی تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی را از ابتدای سال مالی کنونی بازداشت کرده اند که تقریبا با کل سال گذشته برابری می کند.

اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا با افزودن افرادی که بدون مجوز در بنادر این کشور حضور داشته اند، بیش از ۱۳ هزار مواجهه با مهاجران غیرقانونی را ثبت کرده است. کانادایی‌ها بیشترین تعداد را تشکیل می‌دهند، اما اتباع هندی با نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ماه گذشته در رتبه دوم قرار دارند.

به نوشته واشنگتن تایمز، برای برخی از مهاجران غیرقانونی، نفوذ به خاک آمریکا از مرز شمالی آسان تر از مرز جنوبی است.

بخش سوانتون، فعال ترین بخش در میان مناطق شمالی گشت مرزی آمریکا است و بخش بلین (Blaine) در غرب ایالت واشنگتن، از لحاظ مهاجرت غیرقانونی دومین بخش فعال محسوب می شود. این دو منطقه در مجموع سه چهارم فعالیت های غیرقانونی را شامل شدند و هر دو افزایش ۹ برابری را در سال جاری نسبت به همین زمان در سال ۲۰۲۲ گزارش کرده اند.

با این حال گفته می شود تعداد مهاجران غیرقانونی در این مرزها به نسبت مرز جنوبی آمریکا اندک است.

در مرز جنوبی شمار مهاجران غیرقانونی هر ماه به جز ماه ژانویه از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

دولت جو بایدن مدعی است که در نهایت برای کنترل مهاجرت مرزی به راه حلی شامل یک برنامه جدید دست یافته است که به ۳۰ هزار مهاجر در ماه از کشورهای ونزوئلا، هائیتی، کوبا و نیکاراگوئه از طریق یک طرح آزادی مشروط اجازه ورود می دهد و در عین حال افرادی که خارج از این برنامه وارد شوند با سختگیری بیشتری مواجه می شوند.

در ماه ژانویه بازداشت مهاجران غیرقانونی این چهار کشور توسط نیروهای گشت مرزی در مرز جنوبی از بیش از ۸۴ هزار نفر در دسامبر (آذر/دی) به کمتر از ۱۲ هزار نفر رسید.

بایدن در سخنرانی اخیر خود در کنگره از قانونگذاران آمریکایی خواست به تامین مالی طرح او برای حفاظت از مرزها کمک کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha