۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 85029631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم متخصصین هلال احمر ایران در دل زلزله سوریه + فیلم

دمشق – ایرنا – ۱۱ نفر از متخصصین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در روز اول وقوع زلزله شمال غرب سوریه وارد شهر حلب شده و از همان زمان اقدام به امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه غمبار کردند.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، از همان زمان وقوع زلزله مهیب شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه در بامداد ۱۷ بهمن ماه، گروه های مختلف ایرانی از جمله مستشاران و کادر درمانی و پزشکی ایرانی در ساعات اولیه وارد میدان کار شده و به کمک آسیب دیدگان این واقعه پرداختند.

یکی از گروه هایی که با توان خوب تخصصی وارد خدمت رسانی به آسیب دیدگان سوری در شهر حلب به عنوان یکی از پنج استان آسیب دیده از زلزله هفته گذشته شد، نیروهای متخصص جمعیت هلال احمر بود.

"محمد کبادی" سرپرست تیم اعزامی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به سوریه، در گفت وگو با ایرنا در حلب، هدف اولیه و فوری از اعزام گروه امداد جمعیت هلال احمر به حلب را جستجو و نجات جان افراد گرفتار در زیر آوار اعلام نمود و بیان داشت: تیم ۱۱ نفره متخصصین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ساعت ۲۱ روز حادثه (۱۷ بهمن) وارد حلب شد و دو ساعت بعد یعنی در ساعت ۲۳ کار خود را برای جستجو و نجات جان افراد گرفتار در زیر آوار شروع کرد.

وی با اشاره به این که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کنار اعزام این ۱۱ متخصص امداد و نجات، اقلام امدادی و بسته های زیستی شامل مواد غذایی، خرما، چادر و دیگر اقلامی که مورد نیاز یک خانواده در شرایط اضطرار می شود را با این گروه به حلب اعزام نمود، افزود: تلاش ما در این راستا می باشد که بتوانیم در شرایط بحرانی در کنار خانواده های آسیب دیده باشیم تا آنها بتوانند کمی به آرامش برسند و روزهای سخت را سپری کنند.

مدیر پایگاههای امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران مرحله دوم کار تیم اعزامی این جمعیت به حلب پس از عملیات جستجو و نجات را موضوع اسکان اضطراری آسیب دیدگان و ایجاد کمپ برای آنها دانست و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که برای افراد و خانواده هایی که خانه های خود را در اثر زلزله از دست داده اند مکانی امن ایجاد کنیم.

وی آموزش به افراد ساکن در کمپ ها را مسئولیت سوم گروه اعزامی هلال احمر ایران به حلب عنوان کرد و گفت: پس از ایجاد کمپ ها و اسکان آسیب دیدگان، کار آموزش به خانواده های ساکن را شروع کردیم و هدف از این اقدام بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها و کودکان و آشنایی آنها با مخاطرات طبیعی از جمله زلزله می باشد که اگر به وقوع پیوست، قبل، حین و پس از زلزله افراد چه کاری باید برای نجات جان خود انجام بدهند که ایمن باشند.

تیم متخصصین هلال احمر ایران در دل زلزله سوریه

وی کودکان را جزء نفراتی دانست که در حوادث بیشترین آسیب را می بینند، از این رو بخش مهمی از آموزش ارایه شده را به این گروه دانست و اظهار داشت: با کودکان سوری ساکن کمپ ها، ایمنی و پناه گیری در زلزله را پس از آموزش تمرین کردیم.

تیم متخصصین هلال احمر ایران در دل زلزله سوریه

جمهوری اسلامی ایران ۹ کمپ اسکان در حلب برای اسکان و رسیدگی به امور زلزله زدگان این شهر ایجاد کرده که ۱۲ هزار شهروند آسیب دیده حلب در آن استقرار دارند.

هم اکنون ۱۸۰ هزار نفر از شهروندان زلزله زده سوری در ۱۷۲ مرکز اسکان اضطراری ایجاد شده حلب مستقر هستند.

در اثر زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنه (۱۷ بهمن ماه) شمال غرب سوریه علاوه بر خسارت های زیاد در پنج استان شمال غرب سوریه، تعداد زیادی نیز کشته شده اند.

زلزله شهر حلب ۵۶ ساختمان این شهر را بکلی ویران کرده و موجب کشته شدن ۵۰۰ نفر و مصدوم شدن شماری زیادی از شهروندان این شهر شده که ۷۵۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha