۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - ۶۰ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به‌طور همزمان در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: ۵۵ میلیارد تومان برای اجرا و افتتاح این پروژه‌ها هزینه شده است.

مهدی هنری افزود: این پروژه‌ها شامل بسیج آبرسانی به ۲۳ روستا، ۱۶ پروژه احیا و مرمت قنات، ۱۷ پروژه آسفالت، ۱۵ پروژه مسکن محرومان و هفت پروژه فرهنگی، آموزشی و اشتغال است.

وی گفت: در زمینه ارائه خدمات عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی با همراهی دستگاه‌های اجرایی فعالیت داریم و هدف ما اجرای پروژه‌های کوچک و زودبازده محرومیت‌زدایی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: طی یک سال گذشته ۷۴۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۲۶۶ میلیون تومان تفاهم‌نامه منعقد شده و تاکنون ۴۱۲ پروژه با اعتبار بالغ ۱۹۱ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های مجموعه سپاه با توجه به تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در زمینه آبرسانی است، در این خصوص در خراسان جنوبی در مجموع به ۱۲۲ روستا کار آبرسانی در دستورکار قرار دارد که پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد است.

هنری ادامه داد: در صورت تامین اعتبار مالی عملیات اجرایی این طرح‌ها را در سال آینده به اتمام خواهیم رساند.

وی گفت: همچنین طی تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پروژه‌های محرومیت‌زدایی جدید به عنوان متمم اضافه می‌شود که همه روستاهای استان را در بر خواهد گرفت و امیدواریم با هدف‌گذاری انجام شده تا سه سال آینده هیچ روستای فاقد آب شرب یا دچار مشکل در حوزه آب نداشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهره‌وری آب در بخش کشاورزی برخی پروژه‌های افتتاحیه امروز در زمینه کشاورزی است.

وی گفت: احداث و تکمیل مسکن محرومان هم در حال انجام است و در این خصوص ۱۰۰ واحد برای مددجویان کمیته امداد در دست اجرا داریم که از این تعداد ۵۰ واحد تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

مراسم افتتاح همزمان ۶۰ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه و فرماندار ویژه طبس، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در طبس برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha