تکمیل زنجیره ارزش از برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری است

بیرجند - ایرنا - مسوول سازمان بسیج سازندگی گفت: امسال بسیج سازندگی در راستای تحقق راهبرد سال که مقام معظم رهبری، مهار تورم و رشد تولید تعیین کردند و در ادامه فعالیت‌های گذشته این نهاد، تکمیل زنجیره ارزش بر مبنای خوشه‌سازی و راهبران شغلی را مد نظر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی استان که در شهرستان قاینات انجام شد، در جمع خبرنگاران افزود: صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌پایه که در حال حاضر ۲۹ هزار صندوق در کشور فعال است توانسته‌اند در زمینه تولید محصولات مزیت‌دار هر منطقه بدرخشند.

وی گفت: ۲ حلقه مفقود داریم و یکی کاری است که باید در زمینه نمانام (برند) سازی و دیگری فروش محصولات انجام شود که برای این ۲ حلقه مفقود، خوشه‌سازی را مدنظر قرار دادیم تا کلونی‌های کوچک تولیدکننده به یک خوشه در هر شهرستان و استان تبدیل شوند و قابلیت رقابت و دفاع از حقوق خود را داشته باشند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: کار دوم این است که هم نمایشگاه‌ فصلی هم نمایشگاه دائم داشته باشیم و هر شهرستان دارای یک نماشگاه دائمی عرضه مصحولات اقتصاد مقاومتی می‌شود، بعد از این اتفاق انتظار داریم شاهد افزایش فروش محصولات مزیت‌دار و صندوق‌های قرض‌الحسنه باشیم.

وی گفت: کار دیگری که دنبال می‌کنیم پیوست بین گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت و صندوق‌های قرض‌الحسنه بوده و اقتصاد مردم‌سالار هدف نهایی این نهاد است که باید انجام دهد.

سردار زهرایی اضافه کرد: خراسان جنوبی در زمینه نمایشگاه‌داری و خوشه‌سازی تاکنون عملکرد خوبی داشته، اقتصاد هم موجود زنده است به همین دلیل رفتار ما باید متناسب با نیازها و مسائل آن باشد لذا باید آرام آرام و حساب شده پیش برویم ولی حق توقف نداریم.

وی گفت: ما در بسیج سازندگی وظیفه تسهیل‌گری بین نهادها و مردم را داریم تا اگر بانکی تسهیلات نمی‌دهد، دستگاه اجرایی یا نهادی مجوز نمی‌دهد ما طرف مردم هستیم و مساله آنان را به عنوان خادم مردم پیگیری و حل می‌کنیم.

همزمان با سفر مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور به خراسان جنوبی و شهرستان قاینات ۳۴۹ طرح اشتغالزایی و عمرانی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسید.

سردار زهرایی امروز با سفر به شهرستان قاینات در مراسم بهره‌برداری از پروژه آسفالت روستایی، کارگاه صنایع دستی و افتتاح نمایشگاه اقتصاد به توان مردم حضور یافت و از کارگاه دانش‌بنیان تولید سوخت‌های زیستی هم بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha