۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۱۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85024652
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی رئیس ستاد ارتش الجزایر با فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، رئیس ستاد ارتش الجزایر با فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مایکل لانگلی فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا (آفریکام) در سفر به الجزایر با «سعید شنقریحه» رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد ارتش الجزایر بر پایبندی کشورش به اصل بی طرفی و استقلال تصمیم حاکمیتی در تعامل با شرکای بین المللی خود تاکید کرد.

شنقریحه افزود: به همین مناسبت تاکید می‌کنم که الجزایر به اصل بی طرفی پایبند است و به تاریخ پر از افتخار و قهرمانی‌های خود و به استقلال و تصمیم سیاسی حاکمیتی خود نیز افتخار می‌کند.

وی درباره روابط با واشنگتن گفت که کشورش در چارچوب تامین منافع خود با بسیاری از کشورهای دوست که با آنها روابط نظامی و اقتصادی دارد، از جمله آمریکا تعامل می‌کند.

رئیس ستاد ارتش الجزایر با بیان اینکه دو کشور درگیر بهبود وضعیت امنیتی در قاره آفریقا هستند، از آمادگی الجزایر برای ایجاد همکاری‌هایی که خواسته‌های دو طرف را برآورده می‌کند، خبر داد.

این درحالی است که روابط بین الجزایر و مسکو به ویژه در زمینه دفاعی و نظامی گسترده است؛ موضوعی که باعث ناخرسندی مقام‌های کاخ سفید است.

چندی پیش عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر اعلام کرده بود که در ماه می آینده به روسیه سفر خواهد کرد و تاکید کرد که کشورش روابط خوبی با همه کشورها از جمله آمریکا و چین دارد.

به گفته ناظران، انتظار می‌رود در این سفر، امضای توافق‌هایی برای تقویت همکاری‌های مشترک در بخش‌هایی از جمله دفاعی اعلام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha