۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85023689
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ساخت ۶ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در استان یزد تصویب شد

ایرنا- یزد- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی در استان یزد وجود دارد و ساخت ۶ شهرک و ناحیه صنعتی جدید نیز مصوب شده و در حال تامین زیر ساخت است.

به گزارش ایرنا، "محمد دهقان بنادکی" روز چهارشنبه در سلسله نشست های "آقای مدیر حرف بزن" که به ابتکار روابط عمومی استانداری یزد برپا می شود در جمع خبرنگاران افزود: بیش از هشت هزار و هشتصد هکتار فضای این شهرک‌ها صنعتی است و با توجه به فضای سبز و مشاعات و خدمات عمومی، نیمی از این فضا قابل واگذاری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۶۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و ۳۰ هزار شغل ایجاد کرده، همچنین ۴۵۱۴ قرارداد واگذاری زمین نیز به سرمایه گذاران داده شده که ۱۵۶۰ قرار داد به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد گفت:ماموریت اصلی این شرکت تامین زیر ساخت در داخل هر شهرک است و شبکه های توزیع آب ، برق، گاز ، فاضلاب و پساب و ساخت تاسیسات و امکانات زیربنایی را نیز عهده دار است.

دهقان بنادکی افزود: تامین برق و آب و اخیرا گاز ، چالشی جدید در واحدهای صنعتی است و با محدودیت مواجه شده که خوشبختانه با کلنگ زنی خط انتقال آب توسط ریاست محترم جمهوری بخشی از این مشکلات با این انتقال رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی استان یزد یکی از بهره‌ورترین واحد ها در مصرف آب هستند چون اگر صرفه جویی نکنند آب نیست و لذا یزدی ها همواره قدر آب را دانسته و می دانند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد گفت: فقط نیمی از شرکت های صنعتی در این شهرک مستقر هستند و بقیه که تعدادی از شرکت های بزرگ را نیز شامل می شود در خارج محدوده ما قرار دارند و فعالیت می کنند.

دهقان بنادکی افزود:همچنین ماموریت دیگر این شرکت در زمینه آموزش و توانمند سازی واحدهای مستقر در شهرک و ناحیه صنعتی یزد است که تا کنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای هزینه های آموزش و به صورت بلاعوض پرداخت و ۱۴۲ دوره آموزشی برگزار شده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد دلیل افزایش قیمت زمین در شهرک های صنعتی یزد، گفت: هزینه گرفته شده از واحد های صنعتی فقط جهت زیرساخت ها است که به دلیل تورم، این هزینه ها چندین برابر شده و تا کنون بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ساخت ۶ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در استان یزد تصوب شد

علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: سلسله نشست های آقای مدیر حرف بزن در پویشی آغاز شده و هر هفته یک مدیر با حضور در محل استانداری یزد پاسخگوی رسانه ها خواهد بود و آمادگی داریم در صورتی که خبرنگاران مدیری را برای حضور پیشنهاد کنند همکاری داشته باشیم.

در این نشست اصحاب رسانه سئوالات خود را مطرح و پاسخ داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha