دانشگاهیان دانشگاه تهران با بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند

تهران-ایرنا- دانشگاهیان دانشگاه تهران با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه تهران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ) با حضور سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، روسای دانشکدگان، دانشکده‌ها، پردیس‌ها و مراکز و موسسات وابسته، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در حرم مطهر امام خمینی(ره)، برگزار شد.

در پایان این مراسم، بیانیه تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه تهران با آرمان‌های امام راحل(ره)، توسط دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران قرائت شد.

در متن بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تهران آمده است: چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در حالی فرا رسیده است که دانشگاه تهران به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و بی‌بدیل انقلاب ۵۷، همچنان بر تداوم استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالتخواهی استوار است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما دانشگاهیان دانشگاه تهران در فراز و نشیب همه این سال‌ها و با اتکا به روحیه خودباوری به عنوان جان‌مایه نهضت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، بیدار و پایدار در مسیر تحقق آرمان‌های امام و شهدا چنان گام برمی‌داریم که نقش نهاد دانشگاه در آبادی میهن، روز به روز پررنگ‌تر و درخشان‌تر گردد.

دانشگاهیان در این بیانیه یادآور شدند: امروز که دژخیمان زمان با القاگری‌ها، انگاره‌سازی‌ها و صحنه‌پردازی‌ها می‌کوشند تا ذهن جوان ایرانی را نسبت به آینده ایران و انقلاب مردم مخدوش و سرگردان سازند، وظیفه دانشگاهیان اعم از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان است تا با تبئین سیر تاریخی انقلاب اسلامی ایران و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی، امید و اعتماد به آینده ایران زمین را زنده نگاه دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصویر همراهی دانشگاهیان با آرمان‌های امام و رهبری، هنگامی دوباره به صورت پررنگ نمایان شد و بدخواهان ملت را شگفت‌زده کرد، که قاطبه اعضای هیات علمی با بصیرت دانشگاه تهران و همچنین دانشجویان خردورز چنان با فتنه اخیر مواجهه نمودند که نقشه دشمن و بدخواهان که به دنبال به تعطیلی کشاندن دانشگاه و فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بودند، نقش بر آب شد.

در بخشی دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده است: ما دانشگاهیان دانشگاه تهران، تجدید میثاق عملی با بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را در سوق دادن پژوهش‌های دانشگاهی به سمت ارائه راهکار جهت حل مسائل و مشکلات جامعه و کشور و تلاش برای کارآمدسازی حکمرانی در نظام اسلامی تحت زعامت و رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانسته و با حضور در آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره)، پایبندی خود به ارزش‌های والای امام و شهدا را اعلام داشته و آرزو می‌کنیم به عنوان سربازان حضرت روح الله در جبهه جهاد علمی، پیروزمندانه به قله‌های پیشرفت ایران اسلامی دست یابیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha