نماینده مجلس: دولت سیزدهم رشد نقدینگی را از ۴۸ به ۳۷ درصد کاهش داد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر با اشاره به اینکه رشد نقدینگی از دهه ۸۰ تا سال ۱۴۰۰ از پایه‌های تورم کشور بوده و در سال استقرار دولت سیزدهم به ۴۸ درصد رسیده است، گفت: دولت مردمی در این یک سال نه تنها رشد نقدینگی را متوقف کرد، بلکه آن را تا ۳۷ درصد کاهش داد.

به گزارش ایرنا «علی علیزاده» روز جمعه در جمع نمازگزاران عجب‌شیر با تاکید بر اینکه رشد نقدینگی بالاتر از ۱۲ درصد در عمل تورم‌زاست، افزود: تلاش دولت برای کاهش روزافزون نقدینگی و مهار تورم ادامه دارد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: دولت سیزدهم طی یکسال اخیر بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های دولت گذشته در قالب اوراق سررسیده‌شده را پرداخت کرده است

نماینده مجلس: دولت سیزدهم رشد نقدینگی را از ۴۸ به ۳۷ درصد کاهش داد

وی تاکید کرد: دولت درآمد خوبی دارد و برای اولین‌بار خزانه دولت دارای بیش از ۱۰ میلیارد دلار اسکناس نقد است اما در مقابل، طی یک سال اخیر بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولت گذشته پرداخت شده است.

به گفته وی دولت تا ۱۴۰۲ بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال دیگر از اوراق سررسیده شده و در حقیقت بدهی دولت گذشته را پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت قبلا ۷۳ هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت می‌کرد و افزود: اکنون یارانه پرداختی با هدف حمایت از اقشار مختلف مردم به ۴۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر: دولت، مجلس را مکلف کرده است تا به اقشار آسیب‌پذیر توجه خاص داشته باشد تا درآمدها در حوزه معیشت ملت هزینه شود
«علیزاده» با تاکید بر اینکه حقوق‌های کارگری و کارمندی از ۲۶ درصد تا ۵۷ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: دولت، مجلس را مکلف کرده است تا به اقشار آسیب‌پذیر توجه خاص داشته باشد تا درآمدها در حوزه معیشت ملت هزینه شود.

وی با بیان اینکه مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در دولت سیزدهم ترمیم شده است، افزود: روندی که دولت و مجلس طی می‌کند در همه شاخص‌های سیاسی و اقتصادی چه در عرصه داخلی و چه خارجی، رو به بهبود است اما دشمن در جنگ شناختی ذهن ملت ما را تسخیر کرده است تا ناکارآمدی مسئولان را القا کند.

وی با تاکید بر اینکه عددها و رقم‌ها، تحول نسبت به گذشته رانشان می‌دهد، بیان کرد: این عددها و رقم‌ها امیدواری ما نسبت به آینده و اصلاح شاخص‌های اقتصادی بنیادین کشور را تقویت می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی به برخی از مشکلات داخلی هم اشاره کرد و افزود: تورم یکی از مشکلات اصلی کشور است و انتظار اصلی مردم هم مهار تورم می‌باشد زیرا هر یک از ما آینده را بر اساس درآمد خودمان ترسیم می‌کنیم و وقتی تورم زیاد باشد، آینده ما به خطر می‌افتد.

«علیزاده» با بیان اینکه کاهش تورم در یک سال اول دولت سیزدهم بسیار امیدبخش بوده است، اضافه کرد: علاوه بر نقدینگی، گاهی تصمیم‌های غلط هم باعث تورم می‌شود.

وی تصریح کرد: در جلسات خصوصی نیز وجود این تصمیم‌های غلط را یادآور شده‌ایم و دولت هم دست به اصلاح زده است تا ناکارآمدی‌ها را بر طرف کند و اعداد وارقام امیدبخش‌تری را شاهد باشیم.

دبیر اول کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت و مجلس در این وضعیت اقتصادی به وظیفه خودشان عمل کرده‌اند اما اگر کسی شایسته قدردانی باشد، این ملت شریف ایران است که با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه می‌دارند و پای ارزش‌هایشان ایستاده‌اند.

«علیزاده» تاکید کرد: این ملت قهرمان به واسطه ایستادگی به مسئولان امید می‌دهند تا وضعیت کشور روز به روز بهتر شود.

به گزارش ایرنا بانک مرکزی کشورمان طی شهریور سال جاری، مستندات کاهش حدود ۲۰ درصدی تورم در دولت سیزدهم را منتشر کرده بود؛ البته باید یادآوری کرد که کاهش نرخ تورم به معنای ارزان شدن قیمت کالاها نیست بلکه کاهش شتاب رشد قیمت‌هاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha