فعالیت‌های جهاد دانشگاهی باعث سربلندی کشور شده است

بیرجند - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، سلول‌های بنیادی و کشاورزی باعث سربلندی کشور در حوزه‌های بین‌المللی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "حسن مسلمی نائینی" روز چهارشنبه در دیدار با "جواد قناعت" استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه پزشکی اقداماتی از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده که ایران را در دنیا سرآمد کرده است و در حوزه سلول‌های بنیادی کارنامه جهاد دانشگاهی به شکلی بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است افزود: اقدامات علمی شهید کاظمی آشتیانی نیز کشور را در حوزه‌های بین‌المللی سربلند کرده که حاصل تلاش‌های مدیران و محققان جهاد دانشگاهی از ابتدا تا کنون است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به فلسفه وجودی این نهاد اظهار داشت: اقداماتی که در این نهاد انجام می‌شود از آن دست کارهایی است که دیگر نهادها از انجام آن ناتوان هستند.

وی گفت: اقدامات مهمی در زمینه‌های کشاورزی، مهندسی، دامپروری و علوم انسانی از سوی جهاد دانشگاهی در کشور دنبال می‌شود و جامعه دانشگاهی نیز کمک‌های خوبی همواره به این نهاد داشته که امید است این روند ادامه داشته باشد.

مسلمی نائینی افزود: در حوزه اصلاح نژاد دام دستاوردهای خوبی در جهاد دانشگاهی داشتیم به شکلی که درصد چربی شیر گاو از سه به هشت درصد افزایش یافته است.

وی گفت: زمینه‌های مختلف فعالیت در جهاد دانشگاهی وجود دارد که می‌توان در سطح استانی نیز با تفاهم‌نامه‌هایی براساس ظرفیت‌های بومی آن را دنبال کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و مرکز افکارسنجی را نیز از مراکز وابسته به این نهاد عنوان کرد که در ارتباط با مردم نقش موثری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سفر به استان‌های مختلف از توصیه‌های رئیس جمهور است ادامه داد: حضور میدانی در استان‌ها موجب بررسی وضعیت و شناخت بهتر ظرفیت‌ها می‌شود.

مسلمی نائینی گفت: برای انتخاب مدیر واحد استانی جهاد دانشگاهی نیز شاخص‌های مختلفی مد نظر بوده که علم، ادب و اخلاق نمود بیشتری داشت و امید است با ارایه برنامه کامل و جامع شاهد تحول در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت استان‌های مرزی اظهار داشت: برای حفظ استان‌های مرکزی باید نقاط مرزی تقویت شود تا بتوان مرکز را حفظ کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در خراسان جنوبی که از درخواست‌های استان است، قول مساعد داد.

وی به منظور تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به این استان سفر کرد و صبح امروز علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به همراه سایر مسوولان در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن در بیرجند حضور یافت.

سید محمدحسین سیدکاشی با حکم رئیس جهاد دانشگاهی برای مدت ۲ سال به عنوان رئیس واحد خراسان جنوبی منصوب شد. وی ۴۲ ساله با مدرک دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند مشغول به فعالیت بوده و پیش از این سرپرستی جهاد دانشگاهی استان را برعهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha