ایثارگران حادثه‌دیده فاقد اسناد، پنج درصد حق جانبازی می‌گیرند+فیلم

 تهران- ایرنا- معاون توسعه، مدیریت و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پنج درصد جانبازی به ایثارگران حادثه دیده فاقد اسناد، داده می‌شود.

طاهر موهبتی در گفت وگو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا بیان کرد: طبق بند الف ماده ٨٨ برنامه ششم، ایثارگرانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و حادثه ای برای آنها رخ داده اما مستندات مورد نیاز برای اثبات جانبازی خود را ندارند با پیگیری از طریق مراجع با تائید کمیسیون پزشکی می توانند از پنج درصد جانبازی بهرمند شوند.

وی افزود: از سوی دوستان ایرادات کارشناسی به این طرح گرفته و اعلام شد بنیاد شهید در اجرا با مشکل مواجه می شود، اما آقای قاضی زاده هاشمی گفت چون قانون است حتما باید اجرا شود، اتفاقات خوبی افتاد و پرونده های زیادی تاکنون بررسی و برای آنها پنج درصد جانبازی صادر شد.

موهبتی تاکید کرد: مقرر شده بود ١٥ تا ٢٠ روز قبل از اتمام برنامه ششم تمام پرونده ها بررسی شود، در همین چارچوب هم همکاران ما کار را پیش می برند.

اختصاص ٢٠هزار میلیارد تومان سهام دولتی به بنیاد شهید

معاون توسعه، مدیریت و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در مورد نحوه پرداخت دیون به ایثارگران گفت: دیون آن چیزی است که حکم در مورد آن صادر شده اما پرداخت نشده است، قوانینی در مورد ایثارگران عملیاتی نشده مثلا خدمتی از سوی بیمه دی باید انجام می شده یا شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد برای خانواده ایثارگران که ما تاکنون آن را پرداخت نکرده ایم.

موهبتی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه امسال مجلس باید ٢٠ هزار میلیارد تومان از سهام بخش های دولتی به ما پرداخت شود که بخش عمده واگذاری انجام شده است، باید از محل فروش سهام و واریز به خزانه و برگشت آن به بنیاد شهید بتوانیم بخشی از بدهی های خود را پرداخت کنیم.

وی در خصوص میزان بدهی های بنیاد شهید نیز توضیح داد: حدود ٢٠ هزار میلیارد تومان برای قوانین اجرا نشده یا بدهی ثبت شده نیاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha