۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85015733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس انگلیس بعد از ۳۴ سال بابت فاجعه ورزشگاه هیلزبورو عذرخواهی کرد!

تهران- ایرنا- شورای روسای پلیس ملی و دانشکده پلیس انگلیس پس از ۳۴ سال از بازماندگان و خانواده قربانیان فاجعه ورزشگاه هیلزبورو در سال ۱۹۸۹ که در آن ۹۷ تن از هواداران باشگاه لیورپول کشته شدند، عذرخواهی کرد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال انگلیس، اتفاق تلخی رخ داد؛ اتفاقی غم‌انگیز که تلخ‌ترین فاجعه ورزشی انگلیس لقب گرفت و ازدحام جمعیت و محبوس شدن هواداران، به مرگ ۹۷ تن از هوادار لیورپول انجامید.

نودوهفتمین قربانی این حادثه دلخراش، پس از متحمل شدن صدمات شدید و غیرقابل‌برگشت مغری، جولای ۲۰۲۱ درگذشت.

پلیس انگلیس در ابتدا فاجعه را به گردن هوادارانی انداخت که با نوشیدن مشروبات الکلی، از حالت تعادل خارج بودند؛ توضیحی که بازماندگان حادثه همواره آن را رد کرده‌اند.

پس از بررسی و تحقیقات مستقل، هواداران از هرگونه اتهام تبرئه شدند و حالا بعد از ۳۴ سال، سربازرس اندی مارش، مدیر اجرایی دانشکده پلیس انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشکده پلیس در طول سالیان دراز، داغداران فاجعه هیلزبورو را عمیقا نامید کرد و ما متاسفیم که تا این اندازه ماجرا را اشتباه متوجه شدیم. قصور پلیس دلیل اصلی این تراژدی بود و از آن زمان تاکنون زندگی اعضای خانواده قربانیان را نابود کرده است.

دیوید داکن‌فیلد، سربازرس اسبق و فرمانده واحد مستقر در ورزشگاه، در سال ۲۰۱۹ از اتهام قتل عام تبرئه شد؛ تصمیمی که بازماندگان و اعضای خانواده قربانیان فاجعه را به شدت غافلگیر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha