از ایجاد دهکده فوتبال تا پیشرفت ۷۵ درصدی میدانگاه مترو جهاد

تهران_ ایرنا_ ایجاد دهکده فوتبال در بوستان ولایت، پیشرفت ۷۵ درصدی میدانگاه ایستگاه مترو جهاد و همچنین تلاش برای روانسازی و کاهش حجم ترافیک در معابر پرتردد از مهمترین اخبار روز سه شنبه پایتخت است.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ایجاد و اجرای دهکده فوتبال در شهر ورزش بوستان ولایت همزمان با برگزاری ایام دهه فجر خبر داد.

رضا صیادی با یادآوری اکران پویش «همه هوادار ایران» که در حمایت از حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ در تهران به اجرا درآمده بود اظهار داشت: جزیره های فوتبال در سه نقطه از شهر بخشی از اکران این پویش بود که در آن بازی هایی از جمله پینگ پنگ فوتبال، ضربه ایستگاهی، توپ و کمان، توپ و تور (پنالتی)، فوتبال دستی، فوتبال دستی انسانی و طراحی و اجرا شده بود.

به گفته وی، با توجه به استقبال شهروندان از جزیره های فوتبال و به منظور استفاده بهینه از وسایل بازی و تجهیزات مورد استفاده در این جزیره ها همزمان با دهه فجر دهکده فوتبال در شهر ورزش بوستان ولایت ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

از ایجاد دهکده فوتبال تا پیشرفت ۷۵ درصدی میدانگاه مترو جهاد

پیشرفت ۷۵ درصد میدانگاه مترو جهاد

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از پیشرفت ۷۵ درصدی عملیات اجرایی میدانگاه مترو جهاد در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران خبر داد.

هادی حق‌ بین با اشاره به روند پیشرفت میدانگاه مترو جهاد، اظهار داشت: طرح احداث میدانگاه مترو جهاد در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۸۰۰ مترمربع در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هم اکنون این طرح به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده و تاکنون اقدامات اجرایی مهمی از قبیل اجرای اسکلت فلزی، فونداسیون، عایق‌کاری و سنگ کاری کف سازه در آن صورت گرفته است.

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، تکمیل نما، دیوار چینی و نصب تجهیزات تاسیساتی باقیمانده از مهمترین اقدامات پیش رو در طرح احداث میدانگاه مترو جهاد است که طبق برنامه در حال انجام است.

به گفته وی، در طرح میدانگاه مترو جهاد که برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی بوده و احداث آن برای نخستین بار در میان ایستگاه‌های مترو پایتخت در حال انجام است، سعی شده تا در کنار ایجاد فضای مکث شهری، محیطی با جذابیت بصری مناسب در یکی از مناطق پر تردد شهری فراهم شود.

اجرای بیش از یک میلیون متر مربع عملیات به‌زراعی در عرصه‌های فضای سبز منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ تهران، گفت: با توجه به‌ ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز، عملیات به زراعی در سطح فضای سبز این منطقه به متراژ یک میلیون و ۸۱ هزار و ۵۶۸ متر مربع از ابتدای آبان ماه تاکنون اجرایی شده است.

محمد هادی علی احمدی با اشاره به اجرای عملیات به زراعی در ۹۰ درصد عرصه فضای سبز شهری گفت: عملیات به زراعی بوستان‌ها و عرصه‌های فضای سبز معابر اصلی و فرعی منطقه همچنین هرس و فرم دهی درختچه ها در راستای بهبود و ارتقای کیفی امور نگهداری فضای سبز انجام شد.

وی افزود : برداشت خاک مازاد، تعویض خاک آلوده، کند وکوب و شخم زنی، ترمیم تشتک ها، ترمیم تنه، قیم گذاری، کنده کشی، آزادسازی طوقه، کاشت درخت، هرس درختان و درختچه ها از جمله این اقدامات است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: این عملیات توسط نیروهای کارشناسی و کارگری آموزش دیده با بهره گیری از تجهیزات لازم در قالب تیم ها به طور هماهنگ در سطح نواحی چهار گانه، بوستان های مستقل و بزرگراه‌ها انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: تمام نکات ایمنی نظیر جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها در حین اجرای کار و نیز تجهیز کارگران به وسایل ایمنی انجام شده تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

روان سازی و کاهش حجم ترافیک در معابر شرق تهران

شهردار منطقه هشت اعلام کرد: چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع اصلاح هندسی با هدف مناسب سازی معابر، ایمن سازی و کانالیزه نمودن حرکات در این منطقه انجام شد.

فاطمه تنهایی ضمن اشاره به تمرکز مدیریت شهری بر رفع مشکلات و گره‌های ترافیکی افزود: برنامه ریزی برای کاهش حجم ترافیک، ارتقای تردد ایمن و ایجاد دسترسی آسان‌تر در منطقه با شناسایی نقاط حادثه خیز و پرترافیک و بر اساس رصد و بازدیدهای میدانی و همچنین گزارش های مردمی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیتی و بافت تجاری و مسکونی، این منطقه روزانه با حجم بالایی از ورود و خروج خودرو و میزان گسترده ای از عبور و مرور در معابر مواجه است و گره های ترافیکی از چالش های شهری در منطقه به حساب می‌آید، بنابراین مدیریت شهری منطقه هشت تلاش کرده است با انجام اصلاحات هندسی گره‌های ترافیکی در خیابان ها و معابر اصلی به حداقل برساند.

شهردار منطقه هشت نصب علائم ترافیکی را از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه برشمرد و افزود: در بازدیدهای میدانی مکان‌های مورد نیاز در سطح منطقه شناسایی و نسبت به نصب تجهیزات و المان های ترافیکی نیز اقدام شده است.

کاشت نهال میوه در منازل شهروندان منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ از کاشت نهال میوه به منظور حفظ محیط زیست و زیباسازی حیاط منازل شهروندان غرب پایتخت با استفاده از درختان مثمر خبر داد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به اهمیت کاشت درخت در ایجاد چشم اندازهای جذاب بصری و تامین محیط زیست محلات شهری گفت: به شهروندان متقاضی، انواع نهال های میوه شامل زیتون، آلو، گیلاس، هلو، سیب و زردآلو جهت کاشت در منازل شخصی اهدا می شود.

وی افزود: اهدای نهال به صورت رایگان و عملیات کاشت با حضورکارشناسان فضای سبز در حیاط منازل شهروندان انجام می شود.

شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: طرز نگهداشت درختان از سوی کارشناسان منطقه ۹ به ساکنین منازل شهروندان غرب پایتخت آموزش داده می شود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha